مجله‌ی الکترونیک سفرستان

جامع‌ترین وب‌سایت فروش بلیط هواپیما و هتل

مجله‌ی الکترونیک سفرستان

جامع‌ترین وب‌سایت فروش بلیط هواپیما و هتل

بلیط هواپیما به مقصد بهترین موزه‌ها - قسمت دوم

1001 جای‌که پیش از مرگ باید دید-  در قسمت پیشین سِری مقاله‌های 1001 جای دیدنی، سه موزه‌ی منحصر به فرد و جالب را معرفی کردیم و اکنون می‌خواهیم همچنان این موضوع را ادامه داده و چند موزه‌ی دیگر را به شما معرفی کنیم. تعطیلات نوروز نزدیک است. اگر قصد سفر دارید، اگر در حال تهیه و تدارک و خرید بلیط هواپیما هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید شاید یکی از این موزه‌ها در مقصد بعدی شما باشد!

بلیط هواپیما به مقصد فلورانس

فلورانس شهر بی‌نظیری است آنقدر خیابان‌ها، کوچه‌ها و ساختمان‌های زیبا دارد که لقب موزه را به آن داده‌اند. حال تصورش را بکنید در وسط این شهرموزه، یک موزه‌ی منحصربه فرد هم باشد.

اگر دوستدار نقاشی هستید، اینجا جایی است که بدون شک باید ببینیدش. از موزه‌ی یوفیزی (The Uffizi Galery) سخن می‌گوییم. ساختمان موزه‌ی یوفیزی خود به قرن 16 باز می‌گردد و امروز توانسته مجموعه‌ای گرانبها و ارزشمند را زیر یک سقف جمع‌آوری کند. از بیشتر نام‌آوران هنر اینجا می‌توانید اثری ببینید. از آثار دوره‌ی رنسانس تا دوره‌ی باروک و  اوایل قرون وسطا؛ اگر تنها به چند نقاش که آثارشان در این موزه موجود است اشاره کنیم، احتمال دارد که به سرعت بلیط هواپیمایتان را به مقصد فلورانس تهیه کنید: رامبراند، داوینچی، گویا، رافائل و...

یوفیزی یکی از چندین موزه‌ی این شهر زیباست. شهری که محل سکونت بسیاری از مجسمه‌سازان و نقاشان شهیر بوده ‌است. اگر به این شهر سفر کردید حتما سری هم به گالری آکادمی فلورانس بزنید، در آنجا می‌توانید تندیس حضرت داوود اثر میکل‌آنژ را ببینید.

بلیط هواپیما به مقصد گنجینه‌های درخشان

موزه‌ی متروپلیتن که در نزدیکی پارک مرکزی نیوروک واقع شده، تنوعی کم‌‌نظیر از آثار و میراث فرهنگی و هنری را در خود جای داده‌ است. این موزه‌ی پربازدید در سال 1872 افتتاح شد.

از دوره‌ی باستان تا دوران مدرن، از یونان باستان تا آسیا، اینجا می‌توانید گنجینه‌های بسیاری را ببینید. یکی از قدیمی‌ترین اشیا این موزه سنگ آتش‌زنه‌ای است که قدمت آن به چند هزار سال پیش برمی‌گردد. در این موزه آثار تمدن‌های هخامنشیان، ساسانیان، آشوریان، بابل و ایلامیان نگهداری می‌شود. در بخش دیگری از موزه می‌توانید قدم به تاریخ و هنر بومیان آمریکا، آفریقا و استرالیا بگذارید. بخش تمدن مصر نیز 26 هزار اثر به‌جامانده از این تمدن را پیش چشم مخاطبانش می‌گذارد.

در بخش آسیایی موزه بالغ بر 35 هزار اثر نگهداری می‌شود که مهمترین آنها مربوط به آثار خطی و نقاشی‌های چینی، تمدن نپال و تبت است. دوستداران نقاشی و مجسمه‌سازی و نیز هنر اروپایی هم در این موزه دیدنی‌های بسیاری خواهند داشت. آثاری از گوگن، رودن، بوکلین و البته تابلوی معروف مرگ سقراط

اما آنچه در متروپلیتن می‌تواند برای ما ایرانی‌ها جذاب باشد، آثار ارزشمند هنر اسلامی و تاریخ و تمدن ایران است. قالی اصفهان از ابریشم و فلز مربوط به قرن 17 میلادی، لباس رزم قرن 15 میلادی، تندیس سر شاهزاده‌ی سلجوقی، آثار دوره‌ی هخامنشیان و تکوک شیر غران هخامنشیان از مهمترین و جذاب‌ترین این آثارند.

اگر می‌خواهید در تاریخ و تمدن بشر قدم بزنید و تمامی آن را در یک ساختمان مرور کنید، از موزه‌ی متروپلیتن دیدن کنید.

بلیط هواپیما به مقصد استانبول

اگر به استانبول رفته ‌باشید احتمالا از ایاصوفیه هم دیدن‌کرده‌اید. موزه‌ی ایاصوفیه به موزائیک‌ها و ستون‌های مرمرش مشهور است. این بنا ابتدا کلیسا بوده و به دستور کنستانتین اول، امپراتور بیزانس توسط چندین و چند استادکار و صدها کارگر در طول پنج سال ساخته می‌شود، بعدها و پس از تصرف استانبول، کلیسا تبدیل به مسجد ایاصوفیه می‌شود تا آنکه سرانجام آتاتورک آن را تبدیل به موزه کرده و از آن به عنوان یک میراث ملی نگهداری می‌کند. اکنون ایاصوفیه علاوه بر مسجد، موزه نیز هست.

ایاصوفیه به لحاظ معماری یکی از زیباترین و منحصربه‌فردترین آثاری است که باید از آن دیدن کرد؛ موزائیک‌ها و ستون‌های مرمرین همان‌طورکه پیش‌تر گفتیم شکوه این بنا را بیشتر می‌کند. طرح‌ها و نقش‌های موجود بر روی این موازئیک‌ها روایت‌هایی تاریخی و مذهبی را نمایش می‌دهند. اگر بلیط هواپیمایتان به مقصد استانبول است، حتما این روایت‌ها را بخوانید و این‌بار با دیدی دیگر از مسجد و موزه دیدن کنید.

موزه‌های بسیار دیگری در سرتاسر جهان وجود دارد که هر یک، تکه‌ای از تاریخ و تمدن بشر را در خود جای داده و با دیدن از آنها می‌توانیم نگاهی به مسیری که بشر طی کرده بیاندازیم.

معرفی موزه‌ها در این مقاله پایان نمی‌یابد. در فرصتی دیگر و در یکی دیگر از مقاله‌های مجموعه‌ی 1001 جای دیدنی پیش از مرگ، باز هم برخی از این گنجینه‌های ارزشمند را به شما معرفی خواهیم کرد.

www.safarestan.com

سفر ارزان؛ از رویا تا واقعیت

سفر ارزان؛ از رویا تا واقعیت

 

منبع: Business insider

اگر به شما بگوییم که قادر خواهید بود دور دنیا را با هزینه‌‌ی متوسط روزانه‌ 15 دلار سفر کنید، حتما متعجب می‌شوید یا با خود فکر می‌کنید که این یک شوخی بزرگ است!

اما پاتریک مارتین اشروئدِر (Patrick Martin Schroeder) موفق شده تا به امروز به 125 کشور دنیا (آمریکای شمالی،آمریکای جنوبی و اروپا) با صرف هزینه‌ای اندک سفر کند. اخیرا پاتریک ترفندها و راهکارهایش را برای کاهش هزینه‌های سفر، دراختیار مخاطبانش قرار داده ‌است. اطلاعات بیشتر از او را می‌توانید در شبکه‌های اجتماعیش بیابید.

پس اگر مشتاق هستید تا تعداد مسافرت‌هایتان را افزایش و هزینه‌های آن را کاهش دهید تنها کافیست دو کار انجام دهید، این مقاله را تا انتها بخوانید و سپس با خیال راحت برای یکسال آینده، بلیط‌های هواپیمایتان را بخرید!

1. کشورهای گران‌تر، خرج کمتر

"شاید متناقض به‌نظر برسد اما در کشورهایی که هزینه‌ها در آن بالا هستند، گردشگران مجبور می‌شوند تا به دنبال گزینه‌های اقتصادی‌تر بگردند.

به طور مثال در اروپا من معمولا در کمپ اقامت می‌کنم و یا از سیستم کوچ‌سرفینگ (شبکه‌ای اجتماعی که مفهوم فارسی آن می‌شود مهمان‌نوازی رایگان؛ ساکنان شهرهای مختلف اعلام آمادگی می‌کنند تا به صورت رایگان از مسافران پذیرایی کنند و به این ترتیب گردشگران می‌توانند در آنجا اقامت کنند.) اما در آسیا به‌علت ارزانی با کمال میل برای اقامتی لوکس‌تر هزینه می‌کنم که درنهایت سبب می‌شود تا بیش از حد معمول خرج کنم!"

2. مهمان‌نوازی رایگان؛ بهترین انتخاب

شروئدِر بیش از شش ماه در آمریکا و اروپا سفر می‌کرد بدون آنکه حتی یک دلار برای اقامتش هزینه کند! او برای اقامت ارزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی مهمان‌نوازی را توصیه می‌کند، با جستجوی واژه‌ی کـــوچ‌سرفینــگ (CouchSurfing) در اینترنت سایت‌های مرتبط را خواهید یافت.

3. انتخاب پرواز

حواستان را جمع کنید و پیشنهادها و تخفیف‌های بلیط هواپیما را جست‌وجو کنید، در انتخاب خود کمی انعطاف‌پذیر باشید و خیلی سخت‌گیری نکنید به این ترتیب شما می‌توانید ارزان‌ترین و بهترین انتخاب‌ها را داشته باشید، حتی می‌توانید برای چندماه دیگر خود نیز بلیط هواپیما تهیه کنید (سفرستان امکان خرید برای بازه‌ی زمانی طولانی و تخفیف‌های مناسبی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.)

4. پس‌انداز مالی

احتیاجی به پس انداز مالی قابل توجهی برای شروع مسافرتتان نیست. پیشنهاد این جهانگرد به شما پس انداز مبلغی اندک متناسب با درآمدتان به صورت هفتگی است، این مبلغ شاید چندان زیاد به نظر نرسد، اما در پایان سال و اندک اندک جمع شدن، شما پس‌انداز قابل توجهی برای سفر خواهید داشت!

5. انتخاب مقصد مسافرت

"اگر به دنبال پایین آوردن هزینه‌ی مسافرتتان هستید، مقصدهایی غیر توریستی را انتخاب کنید. مساله بیش از آنکه مربوط به خود مکان شود به افرادی مربوط می‌شود که در مکان‌های توریستی زندگی می‌کنند. در مقاصد توریستی که بومیان به دیدن توریست‌ها عادت دارند، آنها را بیشتر به چشم یک دستگاه خودپرداز متحرک نگاه می‌کنند، اما در مقاصد کمتر توریستی، بومیان بیشتر تشنه‌ی ارتباط با مسافران و گردشگرانند.

6. بیمه‌ی مسافرتی

یک بیمه‌ی مسافرتی تهیه کنید که بتواند شما را در مقاصد مختلف پوشش دهد، هزینه‌ای که سالانه برای این منظور می‌پردازید ارزشش را دارد. به این ترتیب در طول سفر و در صورت نیاز به دکتر، مجبور به پرداخت هزینه‌های گزاف نخواهید بود.

7. همراه داشتن پول نقد

"پول نقد به اندازه‌ی کافی برای یک ماه به همراه داشته باشید. شاید در برخی مقاصد امکان استفاده از کارت اعتباری را نداشته ‌باشید و یا با مشکلاتی رو‌به‌رو شوید که نتوانید از آن استفاده کنید پس بهتر است پولی اندک مثلا به اندازه‌ی روزی 15 دلار به همراه داشته ‌باشید.، حمل پول نقد بیش از این مبلغ کار عاقلانه‌ای به نظر نمی رسد، چراکه شاید مقاصد آنقدرها هم که فکر می‌کنیم امن نباشند."

8. جهانگردی با دوچرخه

مسلما رفت‌وآمد در مسافرت یکی از بخش‌های پرهزینه محسوب می شود. شروئدِر فقط در مواقع ضروری از پرواز استفاده می‌کند و در بیشتر مسافرت‌ها با دوچرخه‌ی خود از کشوری به کشور دیگر می رود.

"طی هشت سال گذشته، شش دوچرخه عوض کردم. برای اولین بار مبلغی معادل 892$، دومین بار 111$ و سومین بار 446$ در مسافرت‌هایم خرج شد. از آن زمان تا به امروز توانستم برای این موضوع حامیان مالی خود را جلب کنم و سه دوچرخه‌ای که به تازگی با آنها به سفر رفته‌ام را از این طریق تهیه کرده و هزینه‌ای که قرار بود صرف دوچرخه شود، صرف تغذیه‌ام در مسافرت شد."

شاید شما هم بتوانید این بار بلیط هواپیمایتان را به مقصد یک کشور اروپایی تهیه کنید و سپس برای طی کردن مسافت بین شهرها از دوچرخه استفاده کنید.

9. خرق عادت

یکی از چالش‌های مسافرت‌هایی به این سبک، تغییر شرایط و عادت‌هایی است که در روز انجام می‌دهیم و اصلا متوجه نیستیم که تا چه اندازه به آنها وابسته‌ایم.

شروئدر می‌گوید: "حتی ممکن است برای یک‌سری ازعادت‌های رفتاریمان دلتنگ شویم؛ مثل بازی کردن با کامپیوتر، اینترنت پرسرعت و ...

من هروقت که به خانه باز می‌گردم، سعی می‌کنم تا در حد نیاز از این امکانات لوکس استفاده کنم و وقتی نیازم رفع شد، دوباره به سرعت خانه را به سوی مقصدهای تازه ترک می‌کنم."

مسافرت به این سبک و سیاق نیز می‌تواند جذاب و جالب توجه باشد، شاید هم بد نباشد این بار بلیط هواپیمایتان را به مقصدی نو گرفته و توصیه‌های این جهانگردِ جهان‌دیده را به کار بگیرید.

www.safarestan.com

خاطرات کوله پشتی

خاطرات کوله پشتی

منبع: گاردین    

بعضی‌ها هم هستند که برای سفر کوله پشتیشان را برمی‌دارند و خود را به ماجرا می‌سپارند. این دست سفرهای ماجراجویانه با خاطرات و تجربیات خاصی همراه است، در این مقاله تجربه‌ی دوستانی را می‌خوانید که به‌همراه یک کوله پشتی عازم مسافرت‌هایی همراه با هیجان و شگفتی‌های فراوان شده اند و لحظات ماجراجویانه‌ی خود را با ما به اشتراک گذاشته‌اند. اگر شما عازم سفری اینچنینی هستید و بلیط هواپیمای خود را به یکی از مقاصدی که در این مقاله معرفی شده تهیه کرده‌اید شاید خواندن این خاطرات برایتان مفید باشد.

قطارِ شب رو به سیپینگ؛ چین (Siping)

تیلور ام (LTaylorM): قطار پکن به سیپینگ درچین، قطاری است با واگن‌های تخت‌خواب‌دار که در ابتدا انتخاب خوبی برای این مسافرت یازده ساعته به نظر می‌رسد. اما طی تجربه‌ای که من از این تخت‌خواب‌ها داشتم، تنها چیزی که نصیبتان می‌شود، یک بی‌خوابی تمام عیار است.

تخت‌خواب من، سومین تخت یعنی بالاترین آن بود و من در حال بالا رفتن از نردبان بودم که مسافر دیگری من را پایین کشید و سعی کرد به من بفهماند که باید کفش‌هایم را درآورم و به این ترتیب مجبور شدم دوباره از نردبان بالا روم.

در طول شب هم موسیقی به فواصل منظم از بلندگوها پخش می‌شد. در ایستگاه‌های مختلف، دست‌فرشان سبدهای پودینگ میوه و پای مرغ را که بر روی یک چوب بلند آویزان کرده ‌بودند به داخل واگن می‌آوردند.

از سه شبی که در شمال چین گذراندم از یک سو بدترین شب برای خوابیدن و از سوی دیگر بهترین تجربه‌ی شب‌زنده‌داری بود.

کمپینگ در بزرگراه؛ شیلی

الارا (Elara S) یک بار در سال آن هم در تاریخ 7 تا 8 دسامبر یعنی برای بیست و چهار ساعت بزرگراه روتا 68 (RUta 68) که سانتیاگو (Santiago) را به والپاراسیو (Valparaíso) متصل می‌کند به‌طور کامل بسته شده و از ماشین خالی می‌شود؛ به جای آن خیابان مملو از دوچرخه سواران و مردمی می‌شود که پیاده به سمت کلیسایی به نام لو واسکوئز(Lo Vásquez)  حرکت می‌کنند.

اکثر مسافران و ساکنین از شب قبل در چادرهای مسافرتی در خیابان می‌خوابند و همه‌ی این‌ها در واقع به مناسبت برگزاری یک مراسم مذهبی در این کشور است. اگر تمایل دارید از نزدیک با فرهنگ و آداب و رسوم شیلی آشنا شوید، برای ماه دسامبر بعدی، بلیط هواپیمای خود را به مقصد این کشور تهیه کنید.

کوتاه کردن مو در دلهی (دهلی) Delhi

اولین تجربه‌ی سفر با کوله پشتی پسرانم زمانی اتفاق افتاد که آنها شش و نه ساله بودند. اولین شب اقامت ما در دلهی (دهلی) بود و در همان شب به بازار محلی رفته و در آن آرایشگاهی محلی را در فضایی آلونک مانند یافتیم. مردی جوان موهای پسرانمان را اصلاح کرد و آنقدر این تجربه جذاب و به یادماندنی بود که همه‌ی ما شیفته‌ی آن مکان با آدمهایش شدیم.

از آن به بعد در تمام مسافرت‌هایمان بهدنبال چنین مکانی می‌گشتیم. به نظر من در هر شهر یا کشوری چنین تجربه‌ای از زندگی روزمره‌ی آن مکان، شما را با فرهنگ بومی بیشتر آشنا می‌کند و به نوعی تفریح و سرگرمی جالبی هم محسوب می‌شود.

تاتراس، اسلواکی، لهستان  (Tatras, Slovakia and Poland)

بولکونسکی (Bolkonsky) بعد از عبور از جاده‌های پر پیچ‌وخم کراکوف (Krakow) و ورود به ارتفاعات لهستان، اولین منظره‌ای که نظر شما را جلب می‌کند دامنه‌ی پهناور پارک Gorczański  است.

 تجربه‌ی مسافرت هیجان‌انگیز من با گروهی از دوستانم به منظور بازدید از شهر زاکوپانه (Zakopane) در لهستان برایم بسیار جالب و خاطره‌انگیز است. بعد از بازدید از این قسمت به سمت دره‌های تاتراس رفتیم. بیشه‌های زیبای این منطقه پر است از صنوبر و شاه درخت و ما راه خود را از جنگل‌های زیبایی که منطقه‌ی مرزی را پوشانده‌اند، پیدا کردیم.

در طی این ماجراجویی با دوستانم به قلعه‌ی زیبای اوراوا (Orava) رسیدیم. مکانی‌که در نور خورشید به زیبایی می‌درخشید و حس و حال قلعه آنقدر خاص و عجیب بود که گویی به تصویری از سریال بازی تاج و تخت می‌نگریستم. در ادامه‌ی سفر به تپه‌های روزُمبِرک و چشم‌اندازهای ولکا فاترا رسیدیم.

مکزیک (Mexico)

یکی از بهترین تجربه‌های من، مسافرت به شهر تاریخی مایان در مکزیک بود. این مکان دیدنی در جنوبی‌ترین قسمت مکزیک قرار گرفته و از لحاظِ زیست محیطی این سرزمین پهناور به‌طور کامل توسط جنگل‌های نیمه گرمسیری پوشیده شده ‌است، جنگل‌هایی مملو از گونه‌های مختلف پرندگان، پروانه‌های رنگارنگ و حتی میمون‌ها. در شهر مایان دو هرم با بیش از 50 متر ارتفاع (بلندترین آثار به جای‌ مانده‌ی مایان) وجود دارد که می‌توان از آنها به راحتی بالا رفت و از نوک آن ، دریایی از جنگل‌های سرسبز و زیبای این ناحیه را به تماشا نشست.

کیلومترها دورتر منطقه‌ای بکر و خالی از سکنه وجود دارد، برای من مانند این بود که وارد فیلم ایندیانا جونز شده‌ام!

نگرونگورو، تانزانیا (Negorongoro,Tanzania)

چهار نفر از همسفران ما از کشورهای دیگر و با بودجه‌بندی محدودی در گروه بودند؛ در نتیجه تصمیم گرفتیم ارزان‌ترین وسایل را تهیه کنیم و برای گشت و گذار ماشین جیپ اجاره کردیم. در مسیر پارک ملی نگرونگورو بودیم که ناگهان صدایِ عجیبی از ماشین بلند شد که نشانه‌ی خوبی نبود. راننده ماشین را نگه داشت؛ حالا باید چه کار می کردیم؟! آن هم در حیات وحش تانزانیا با وجود شیر، کرگدن، فیل... چگونه از ماشین پیاده می‌شدیم درحالی‌که به نظر می‌رسید چاره‌ی دیگری هم نداریم! شاید بوجه‌بندی و اقتصادی تصمیم گرفتن در این مسافرت کار عاقلانه ای نبود!

بعد از گذشت مدت زمانی، چند ماشین رنجروور برای سوارکردن ما بالاخره آمدند. ولی ما مجبور بودیم آن شب را در پارک ملی بخوابیم در صورتیکه باقی مسافران و گردشگران آنجا را ترک می کردند. درواقع اقامت آن شب در کلبه های کوچک چوبی گذشت و جالب‌تر اینکه عده‌ای از رانندگان باذوق از ما دعوت کردند که در دشت‌های اطراف گشتی بزنیم، جاییکه تنها چند سانت با شیرها و کرگدن ها فاصله داشتیم.

واقعا به ما خوش گذشت و تجربه‌ای فراموش نشدنی بود. تمام طول شب هم قصه‌های ماجراجویانه‌ی رانندگان و بومیان آن منطقه سرگرممان کرد و صبح بار دیگر مشغول بازدید از کرگدن ها و مناظر آن ناحیه شدیم.

نتیجه گیری من: گاهی اوقات ارزان‌ترین برابر می شود با بهترین!

بانیا لوکا، بوسنی و هرزگوین (Banja Luka, Bosnia and Herzegovina)

تابستان سال گذشته ما از زاگرب تا بانیا لوکا، پایتخت جمهوری اسپرسکا، با قطار سفر کردیم. با وجودی‌که قطار در ایستگاه‌های متعدد زیادی توقف داشت ولی زمانی‌که به بانیا لوکا رسیدیم، خستگی کل سفر فراموش شد. این شهر با آب‌و‌هوایی آفتابی وگرم و رودخانه‌ی زیبای معروفش ورباس با آب تازه و خنک و نیز چشمه‌های آب گرم که در شب هم می‌توان از آنها استفاده کرد، مقصد مناسبی برای مسافرت محسوب می‌شود. ولی نکته‌ی جالب توجه ساکنین این شهر بودند که مرتب از ما می‌پرسیدند: "چرا شما به اینجا آمده اید؟"

مهمان‌نوازی گرم و صمیمانه‌ای که داشتند و رفتار دوستانه‌ی آنها من را کاملا شگفت زده کرده بود. اغلب دوستانم با آنها به زبان انگلیسی صحبت می کردند. ساکنین این شهر به گپ زدن درباره‌ی گذشته و جنگ داخلی علاقه داشتند .

در مدت زمانی‌که ما در آنجا اقامت داشتیم، جشنواره‌ی موسیقی الکترونیک، معروف به Fresh Wave در یکی از قلعه‌های 500 ساله‌یِ این شهر برگزار شد که در نوع خود جالب بود و تنها با پرداخت هزینه‌ای معادل 15 یورو برای سه شب اقامت، لحظاتی خوش در کنار مردمی گرم و مهمان‌نواز سپری شد. تردید نکنید بلیط هواپیمایتان را بخرید و عازم بوسنی شوید.

سفر با کوله‌پشتی و قدم در راه‌های بکر گذاشتن، تجربه‌ای است که دست‌کم برای یک بار هم که شده باید آن را از نزدیک لمس کنید، پس بار بعدی که بلیط هواپیمایتان را به مقصد شهری تازه می‌خرید به جای چمدان یک کوله پشتی بردارید و با رویدادهای تازه همراه شوید!

www.safarestan.com

نوزاد در سفر (راهنمای سفر با کوچولوهای دوست‌داشتنی)

نوزاد در سفر

راهنمای سفر با کوچولوهای دوست‌داشتنی

سفر با فرزندان خردسال همیشه با دغدغه‌هایی برای خانواده همراه است، بدون شک همسفری با کوچولوهای دوست‌داشتنی، کمی مسافرت را برایمان متفاوت می‌کند اما این بدان معنا نیست که با حضور آنها نمی‌توان به مسافرت رفت، تعطیلات نوروز در راه است و شاید شما هم فرزند خردسالی دارید و از سوی دیگر قصد سفر، مقاله‌ی زیر تجربیات و توصیه‌های خانم ژاکلین جیفوردJacqueline Gifford) ) در زمینه‌ی مسافرت با کودکان خردسال است، این مقاله را بخوانید و با خیال راحت برای خود و فرزند خردسالتان بلیط هواپیمای تعطیلات نورزتان را تهیه کنید.

 

من و همسرم تقریبا به تمام نقاط دنیا مسافرت کرده‌ایم؛ از بوتسـوانا (Botswana) در آفریقـا گــرفته تا سَـــن بارت(St. Barts)  در آن سوی دریاها؛ اما امسال مسافرتی کاملا متفاوت از هر جهت را تجربه کردیم چراکه یک هم سفر جدید داشتیم. پسردوماهه‌ی ما همراهمان بود و این مسافر کوچولو شرایط مسافرت را با تغییرات جدیدی همراه کرده بود. تصمیم ما بر آن شد تا هتلی نزدیک در اطراف پارک مرکزی نیویورک را برای گذراندن تعطیلات در نظر بگیریم. شرایط هتل کاملا راضی کننده به نظر می رسید؛ رستوران درطبقه‌ی پایین هتل قرار داشت، فاصله هتل تا پارک تنها پنج دقیقه بود و کارمندان آن هم رفتاری دوستانه داشتند و از همه مهم‌تر کلی دوست پیدا کرده بودیم که در کنار آنها احساس بسیار خوبی داشتیم. ولی با این تفاسیر، وجود پسر کوچکمان برنامه‌ای که در نظر داشتیم را به کل تغییر داد و حتی ساده ترین تصمیم‌گیری‌ها به دشوارترین تبدیل می‌شدند واین موضوع ما را کمی دچار نگرانی کرده بود.

  چنین تجربه ای سبب شد تا 5 نکته کلیدی را به شما بگویم و بتوانید مسافرتی عاری از استرس به همراه نوزاد خود داشته باشید.

- پیش از سفر درباره‌ی تخت نوزادان و شرایط بهداشتی هتل پرس‌وجو کنید.

 این نکته برای والدینی که تازه صاحب فرزند شده‌اند بسیار مهم است. با سرپرست هتل درباره‌ی سینک دستشویی، تخت نوزاد و وان حمام صحبت کنید. اغلب هتل‌ها چنین امکاناتی را مجانی در اختیار مسافران خود قرار می‌دهند به شرطی‌که شما از قبل درخواست داده باشید.

هتلی که ما درآن اقامت داشتیم حمام بسیار زیبایی داشت، اما لبه‌های وان حمام از گرانیت بود و این شرایط برای حمام کردن پسرمان سخت و خطرناک بود. در این جا با چالشی بزرگ روبرو شدم. مجبور شدم داخل آن را با حوله بپوشانم و تقریبا چیزی شبیه به وان مخصوص نوزادان درست کردم.

در صورتی‌که اتاقتان فاقد وان باشد، شما می‌توانید از وان‌های قابل حمل و سفری مخصوص نوزادان استفاده کنید البته به شرطی‌که سینک دست‌شویی به اندازه‌ی کافی بزرگ باشد، اگر کودک شما می‌تواند بنشیند و بایستد کارتان آسان‌تر است. تیوپ‌های بادی، مخصوص حمام نوزادان وجود دارند که می‌توانید به راحتی باد آن را خالی کنید و در چمدانتان بگذارید؛ در ضمن لیف حمام نوزادتان فراموش نشود.

 

- تعداد پوشک مصرفی را از قبل محاسبه کنید.

طبق محاسباتی که برای مسافرت خودمان داشتم، کودک من در یک شبانه روز به هشت پوشک احتیاج داشت و من برای محکم کاری سه پوشک اضافی هم برداشتم؛ ولی توجه داشته باشید که ما در شهرآشنا اقامت داشتیم و دسترسی به داروخانه هم برایمان آسان بود. به نظرم اگر در کشور دیگری قصد اقامت دارید حتما از قبل، تعداد پوشک مصرفی کودکتان را به دقت محاسبه کنید و در چمدانتان بگذارید؛ همچنین می‌توانید با هتل خود تماس بگیرید و سفارش دهید تا همان مقدار پوشک در اتاقتان گذاشته شود به این شکل دیگر نگران کمبود پوشک در مسافرت نیستید.

 

- کیف حمام مسافرتی مخصوص نوزداتان را همراه داشته ‌باشید.

گاهی اوقات فکر می‌کنم که پمادها و کرم‌های مخصوص محافظت پوست و ضدحساسیت کودک که پسر من هم از آنها استفاده می‌کند بیشتر هستند یا کرم ها و لوازم شخصی من!

توجه داشته‌ باشید که بیشتر محصولات بهداشتی، سایزهای کوچک و مناسب دارند که می‌توانید تهیه کنید و در مسافرت همراه خود داشته باشید، هم فضای کمتری در چمدان اشغال می‌کند و هم حمام اتاقتان در طول مسافرت مرتب به نظر می‌رسد.

 

- کیسه‌های پلاستیکی به همراه داشته باشید.

حتما در مسافرت خود، کیف یا کیسه‌ای جدا برای پوشک‌های کثیف همراه داشته باشید. در مواقعی که بیرون برای گشت‌وگذار هستید، این کیسه‌ها به دردتان می خورَند.

من علاوه براین، ظرف کوچکی به همراه صابون و بورس تمیز کننده از خانه آماده می‌کنم و حتی در مسافرت هم همراه خود می‌آورم. در مواقعی که لباس کودکتان کثیف می‌شود، این ظرف صابون شما را از بازگشت به هتل نجات می‌دهد.

 

- به اندازه‌ی اتاق خود دقت کنید.

زمانی‌که مسافرت‌های خود را با همسفر جدیدتان شروع می‌کنید، چه نکاتی که مهم نمی‌شوند!

بله؛ مقیاس اتاق شما از بابت قرارگرفتن تخت نوزادتان در اتاق بسیار اهمیت دارد. هر چه قدر هم که اتاق شما زیبا تزیین شده باشد اگر نتوانید شب‌ها در آن به راحتی بخوابید، ارزشی نخواهد داشت.

اگر اتاق شما کوچک باشد، مجبور می‌شوید نوزاد خود را در پایین تخت‌تان بخوابانید وتمام طول شب با شنیدن کوچک‌ترین صدایی از او نگران می‌شوید؛ پس حتما قبل از رزرو اتاق خود این نکته را مدنظر داشته باشید.

اگر هم بودجه‌ی سفر شما به پرداخت هزینه‌ی اضافی برای اتاق بزرگ‌تر یا سوییت می‌رسد که چه بهتر. خواب خوش شب را از خود دریغ نکنید.

سفر با نورسیده‌های دلبندتان هم می‌تواند لذت‌بخش و انرژی‌دهنده باشد؛ تنها به کمی برنامه‌ریزی پیش از سفر نیاز دارید تا اولین تعطیلاتتان را به‌همراه کودک خردسالتان به خاطره‌انگیزترین شکل سپری کنید، مطمئن باشید برای او نیز دیدن عکس‌های یادگاری از سفرش در آینده بسیار جذاب و جالب خواهد بود.

  

 www.safarestan.com

 

 

 

 

بلیط هواپیما به مقصد بهترین موزه‌ها

بلیط هواپیما به مقصد بهترین موزه‌ها

1001 جایی‌که پیش از مرگ باید دید-  در این قسمت از 1001 جایی‌که پیش از مرگ باید دید، می‌خواهیم سری بزنیم به برخی از موزه‌های دیدنی جهان، موز‌ه‌هایی که نباید فرصت دیدنشان را از دست داد. هر یک از این موزه‌ها بخش‌های مهمی از آثار تاریخی و فرهنگی جهان را در خود جای داده‌اند. برخی از میراث‌های مهم فرهنگی ما نیز اکنون در در برخی از این موزه‌ها حفظ و حراست می‌شوند.

 

بلیط هواپیما به مقصد پاریس

بی‌شک هر کسی که به این شهر سفر می‌کند در برنامه‌ی خود دیدار از موزه‌ی لوور را قرار داده ‌است، حدس می‌زنید تعداد آثاری که در این موزه نگهداری می‌شود چقدر است؟

ساختمان لوور پیش از آن‌که تبدیل به موزه‌ای عمومی شود، کاخی بود که در آن از آثار رزشمند هنری نگهداری می‌شد و در واقع به نوعی یک موزه‌ی سلطنتی به شمار می‌آمد تا آنکه در جریان انقلاب فرانسه تبدیل به موزه‌ی عمومی گشت و در سال 1793 گشوده ‌شد. آثاری از دوره‌ی باستان تا نیمه‌های قرن 19 در این موزه نگهداری می‌شوند که از مهمترین میراث‌های هنری و فرهنگی جهان به‌شمار می‌آیند. جالب است بدانید در سال 1939، در خلال جنگ جهانی دوم  بسیاری از آثار هنری بسته‌بندی و به جای امنی منتقل شدند؛ در سال 1945 با پایان یافتن جنگ و آزاد شدن فرانسه دوباره این آثار  به جای خود بازگشتند.

تابلوی مونالیزا و بانوی صخره‌ها اثر داوینچی، لوح حمورابی، آثار تمدن مصر باستان همچون کاتب نشسته، مجسمه نیکه سوماترا متعلق به یونان باستان از جمله آثار معتبر این موزه است.

اما آنچه دیدن این موزه را برای ما ایرانیان مهم می‌کند، آثار سرشناسی از دوران باستان کشورمان است که در این موزه نگهداری می‌شود از جمله سنگ نگاره‌ی بز با دم ماهی، سرستون گاو دوسر کاخ آپادانا، کتیبه‌ی داریوش در کاخ آپادانا، تندیس فاخته‌ی لاجوردی، بز بالدار طلای متعلق به دوره‌ی هخامنشیان و...

شک نکنید که برای دیدن کامل این موزه بیش از یک روز زمان احتیاج دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای آنکه وقتتان در صف طولانی بلیط موزه تلف نشود، اگر امکانش را دارید آن را به صورت آنلاین تهیه کنید، پیشنهاد دوم اینکه پیش از بازدید از موزه یک صبحانه‌ی مفصل بخورید، خوردن برخی مواد خوراکی در بخش‌هایی از موزه ممکن است با ممانعت نگهبانان مواجه شود.

به سوال ابتدای متن باز می‌گردیم، جالب است بدانید بیش از 35 هزار اثر هنری از دوران باستان تا قرن 21 در این موزه نگهداری می‌شود و لوور در سال 2014 پربازدیدترین موزه‌ی جهان شناخته شد.

بلیط هواپیما به مقصد موزه‌ی مادام توسو

اگر مسافر لندن، برلین، آمستردام، هنک‌گنگ، و یا شانگهای هستید سری هم به موزه‌ی مادام توسو بزنید، اسم این موزه حتما به گوشتان خورده، نمایشگاهی از تندیس مومی افراد مشهور که آنقدر چیره‌دستانه و هنرمندانه ساخته‌ شده‌اند که انگار در کنار خودِ واقعی آن مشاهیر ایستاده‌اید و عکس می‌گیرید. آولین شعبه‌ی این موزه در لندن افتتاح شد، در لندن و در  ورودی موزه تندیس مومی خود مادام توسو را هم خواهید دید.

مادام توسو 250 سال پیش به دنیا آمد و تقریبا تا 90 سالگی همراه با فرزندانش به ساخت تندیس‌های مومی و نمایش آن مشغول بود، اما شاید فکرش را هم نمی‌کرد که روزی مردم برای دیدن تندیس‌هایش در صف‌هایی چنین طولانی بایستند. برخی از آثاری که به دست مادام توسو ساخته شده، هنوز باقی مانده ‌است؛ این موزه آنقدر در فرهنگ عامه مشخص و شناخته شده است که حتی در برخی فیلم‌ها و سریال‌ها هم به آن اشاره می‌شود. به نظر می‌رسد که برای یک بار هم که شده باید از این موزه‌ها دیدن کرد.

بلیط هواپیما به مقصد سن پترزبورگ

لابد با خواندن نام سن پترزبورگ حدس زده‌اید که می‌خواهیم به موزه‌ی آرمیتاژ سر بزنیم؛ این موزه کلکسیون گرانبهایی از بیش از سه میلیون عصر هنری را گرد آورده‌است. آثاری از عصر سنگ تا قرن بیستم؛ ساختمان موزه که در کنار رودخانه‌ی نوا واقع شده خود نیز یک شاهکار معماری باروک است که در قرن  18 ساخت آن پایان یافته و تا سال‌ها محل اقامت تزارها بوده ‌است. تا آنکه کاترین کبیر ملکه‌ی روسیه، 255  اثر نقاشی از برلین خریداری و همان سال موزه را بنا کرد. آثار نقاشی بسیار ارزشمندی را در اینجا می‌توانید ببینید. آثاری از ون‌گوگ، رامبراند، گویا و...، اگر دوستدار نقاشی هستید، این موزه را در فهرست دیدنی‌های خود بگذارید.

اما این موزه بخشی از میراث هنری و فرهنگی ایران را نیز در خود جای داده ‌است، از جمله چند نقاشی از قرن 19 میلادی، اشیا سفالی، نقش برجسته‌ و بسیاری آثار دیگر که قدمت آن از هزاره‌ی چهارم قبل از میلاد تا عصر حاضر است. این هم دلیلی دیگر برای سفر به این موزه!

اگر بلیط شما به مقصد مسکو است، می‌توانید یک روز از سفر خود را به دیدن این موزه اختصاص دهید. با استفاده از قطار تندروی مسکو-سن پترزبورگ به‌راحتی به آنجا خواهید رسید و یک روز فراموش نشدنی را در آنجا سپری خواهید کرد.

فهرست موزه‌های دیدنی تمام نشده‌اند، هنوز چند موزه‌ی جالب توجه دیگر مانده‌است که می‌خواهیم آنها را به شما معرفی کنیم، شاید بلیط هواپیمای سفر بعدی شما به شهری باشد که یکی از این موزه‌ها را در خود جای داده‌ است.   

www.safarestan.com