مجله‌ی الکترونیک سفرستان

جامع‌ترین وب‌سایت فروش بلیط هواپیما و هتل

مجله‌ی الکترونیک سفرستان

جامع‌ترین وب‌سایت فروش بلیط هواپیما و هتل

خود را برای یک سفر شکلاتی آماده کنید!


شکلات، یکی از محبوب‌ترین خوارکی‌های جهان است که سن نمی‌شناسد، از کودک تا بزرگسال، به آن علاقه‌مندند و با دیدن مغازه‌ی شکلات فروشی هیجان‌زده می‌شوند، اگر بلیط هواپیمای شما به یک مقصد بین المللی است، حتما متوجه شده‌اید که شکلات‌فروشی‌ها یکی از شلوغ‌ترین فروشگاه‌های فرودگاه‌هاست چراکه این خوراکی محبوب، یکی از بهترین سوغات سفر نیز به حساب می‌آید. اگر از شما درباره‌ی بهترین شکلات‌ها بپرسند، به طور حتم چند نام آشنا مثل سوییس و بلژیک به ذهنتان خواهد رسید، این مقاله اما راهنمایی کاربردی‌تر و مفصل‌تر برای دوستداران شکلات است، اگر شکلات دوست باشید، این راهنما به شما خواهد گفت، برای خوردن خوشمزه‌ترین شکلات‌ها در شکلاتی‌ترین مکان‌ها باید بلیط هواپیمایتان را به کدام مقاصد بگیرید پس خود را برای یک سفر شکلاتی آماده کنید!

مغازه‌ی روکو فلاگشیپ؛ لندن(Rocco Flagship)

در این هزارتوی دلربا، همه‌ چیز از شکلات است! شما می‌توانید دانه‌ها و گل‌های شکلاتی بخرید و یا در حیاط این مغازه که به سبک مراکشی تزیین شده، بنشینید و در حال نوشیدن شکلات داغ، کار کردن شکلات‌سازهای حرفه‌ای را تماشا کنید. اگر دوست دارید بهترین سوغات را برای دوستانتان از این خانه‌ی شکلاتی به همراه ببرید به شما پیشنهاد می‌کنیم که در کلاس‌های ساخت ترافل(نوعی شکلات) شرکت کرده و هنگام برگشت برای آنها شکلات‌های خوشمزه‌ی خانگی بپزید. شانتال کودی(Chantal Coady) پیش از آنکه این فروشگاه را در سال 1983 باز کند، سال‌ها در بخش شکلات و آبنبات فروشگاه‌های زنجیره‌ای هروتس(Harrods) تجربه کسب کرده‌است.

روکو اکنون یکی از بزرگترین فروشگاه‌های شکلات دست‌ساز در بریتانیا است، جالب است بدانید برخی از محصولات این فروشگاه به ساخت و پخت شکلات‌های خاص اختصاص دارد، یکی از آن طعم‌های ویژه، شکلات با طعم لیموی ایرانی( یا همان شیرازی) است، این محصولات در بسته‌هایی خاص همچون طعمشان بسته‌بندی شده و می‌تواند یادگاری منحصر به فردی شود.

دنیای شگفت‌انگیز شکلاتی پانیس؛ استرالیا(Pannys Amazing World of Chocolate)

کودکان و بزرگسالانی که هنوز کودک درونشان شاد و سرزنده است، عاشق اینجا خواهند شد، جاییکه که با ورود به آن احساس می‌کنید به جهان داستانی کارخانه‌ی شکلات سازی ویلی ونکا وارد شده‌اید.(اشاره به کتابی معروف از رود دال که فیلمی با همین نام هم با اقتباس از آن ساخته شده‌است.)

شما می‌توانید اینجا خودتان شکلات بسازید و یا سوار بر یک قطار مینیاتوری شده و از میان یک روستای شکلاتی عبور کرده و استالاگمیت‌های شکلاتی و دیواری موزاییکی که از ترافل درست شده را مزه کنید. یک دیدنی باور نکردنی دیگر هم اینجا وجود دارد، بزرگترین آبشار شکلاتی جهان!

اگر می‌خواهید به این دنیای شکلاتی و خوشمزه سفر کنید، کافیست یک بلیط هواپیما به قصد ملبورن بگیرید.

مزون کایه؛ سوییس(Maison Cailler)

سوییس یکی از محبوب‌ترین مقصدهای شکلاتی است که در آنجا می‌توانید از کارخانه‌ها و کارگاه‌های شکلات‌سازی بسیاری دیدن کنید، اما کمتر کارخانه‌ای مثل  مزون کایه بخش‌های مختلف را به شما نشان می‌دهد. در تور این کارگاه شکلات‌سازی، شما از بخش کاکائو‌ها و سپس از قسمت تولید شکلات‌های شیری عبور می‌کنید، همچنین می‌توانید در کارگاه شکلات سازی شرکت کرده و توسط بهترین آشپزان تعلیم ببینید، البته برای شرکت در آنها باید از چند روز قبل از بازدیدتان این کلاس‌ها را برای خود رزرو کنید.

خیابان مینا، مکزیک(Mina Street)

اگر می‌خواهید به خیابان شکلاتی سفر کنید، بلیط هواپیمایتان را باید به مقصد آکاساکا مکزیک تهیه کنید. در نزدیکی بازار مرکزی این شهر، خیابان مینا واقع شده که به سبب وجود شکلات‌فروشی‌های گوناگون، به خیابان شکلاتی معروف شده‌است. در این خیابان بزرگترین و معروف‌ترین برندها تا کارگاه‌هایی که به شکل خانوادگی اداره می‌شوند، مغازه دارند، هنگامی که در این خیابان قدم می‌زنید بوی شکلات، دارچین، وانیل و ... مدهوشتان می‌کند. شما می‌توانید به فرآیند برشته کردن دانه‌های کاکائو نگاه کنید و یا در مغازه‌ای یک نوشیدنی شکلاتی و وانیلی بنوشید. اگر عاشق شکلات هستید، سفر به این شهر را از دست ندهید.

کاکائو سامپاکا؛ بارسلون(Cacao Sampaka)

این مغازه که تقریبا به شکل خانوادگی اداره می‌شود، یکی از معروف‌ترین شکلات‌فروشی ها در سراسر اسپانیا است؛ در این مغازه می‌توانید پیش از خرید هم یک دل سیر شکلات بخورید؛ از ترافل و تخته‌های شکلات سنتی تا پاپ کورن شکلاتی و طعم‌های عجیب و غریب! یکی از خوراکی‌های معروف و محبوب، شکلات تلخ با بستنی تمشک ایتالیایی است. این فروشگاه در سال 2011 افتتاح شده اما آنقدر محبوب شد که در توکیو، مادرید، سائوپائولو و چند شهر دیگر نیز شعبه‌هایی گشود. اگر بلیط هواپیمای شما به مقصد بارسلون است، پیشنهاد می‌کنیم در همان روز اول به این فروشگاه سری بزنید و خستگی سفرتان را به در کنید.

موزه‌ی شکلات؛ آلمان

ساختمان مدرن و سه طبقه‌ای در کلن به طور کامل به تاریخ سه هزار ساله‌ی شکلات اختصاص داده شده‌است. از آگهی‌های تلویزیونی دهه‌ی بیست میلادی تا جنگل بارانی شبیه سازی شده با درختان واقعی کاکائو!

در لابی ورودی این موزه یک آبشار شکلاتی واقع شده که در کنار آن با وافل‌های مجانی شکلاتی از شما پذیرایی می‌کنند. دیدن این موزه می‌تواند بهترین تجربه‌ی سفر برای کسانی باشد که برای تعطیلات تابستانی، بلیط هواپیمایشان را به مقصد آلمان تهیه کرده‌اند.

هتل شکلاتی؛ سنت لوسیا(St.Lucia)

نمی‌توان از مقاصد شکلاتی گفت و سراغ مزارع کاکائو نرفت! سنت لوسیا از جزایر دریای کارائیب، میزبان یکی از قدیمی‌ترین مزارع کاکائو است، از سال 2011 یک هتل- بوتیک بسیار زیبا در آن گشوده شده و شما می‌توانید در یکی از 14 سوئیت لوکس آن اقامت کنید؛ آنجا می‌توانید دانه‌های کاکائو را از غلافش درآورید، ساخت ترافل را یاد بگیرید و سپس در کنار استخری با منظره‌ی ابدی به سوی جنگل‌های بارانی آنها را مزه کنید! وسوسه کننده نیست؟ شاید همین الآن مشغول خرید بلیط هواپیما و رزرو اتاقتان شده‌اید.

مدرسه‌ی شکلات؛ ایتالیا

باچی یکی از معروفترین شکلات‌های ایتالیاست، شکلات‌های کوچکی که درون فویل پیچیده و با کرم فندق پر شده‌است. کارخانه‌ی تولید این شکلات کوچک و دوست داشتنی در آمبریای ایتالیا واقع شده؛ شما می‌توانید در تور بازدید این کارخانه ثبت نام کرده و گشتی شگفت‌انگیز در این جهان شکلاتی بزنید.

تور با بازدید از یک موزه‌ی کوچک آغاز می‌شود، در ادامه شما به طبقه‌ی بالای سالن بزرگ تولید می‌روید و از آنجا نمایی باز و شگفت‌انگیز از فضایی که باچی در آن تولید می‌شود را خواهید دید. در تمام طول تور نه تنها شما با فرآیند تولید شکلات آشنا شده بلکه به صورت مرتب با این محصولات خوشمزه پذیرایی می‌شوید.

بلیط هواپیمای شما به مقصد هر شهری که باشد توصیه می‌کنیم جست‌وجو کرده و ببینید آیا در آنجا کارگاه و کارخانه‌های شکلات سازی وجود دارد که بتوانید از آنها بازدید کنید؟ تور شکلات تجربه‌ی منحصر به فردی برایتان خواهد بود به ویژه اگر با کودکانتان سفر کرده و می‌خواهید آنها از مدت تعطیلات سفر خود نیز نهایت استفاده را ببرند، به این منظور می‌توانید همراه آنها در یکی از کلاس‌های شکلات سازی که برای گردشگران ترتیب داده می‌شود، شرکت کنید، هم تفریحی جالب را در کنار خانواده خواهید داشت، هم کاری جدید یاد می‌گیرید که شما و فرزندانتان می‌توانید با آن دوستانتان را غافلگیر کنید!

 

 

سفر به سبک خودتان

همانطور که آرام آرام به فصل تعطیلی مدارس و تابستان نزدیک‌تر می‌شویم، درخواست برای سفر بیشتر می‌شود و همه در تدارک و برنامه‌ریزی برای سفر برمی‌آیند؛ در برنامه‌ریزی هر سفر اموری همچون قیمت و کیفیت مدنظر قرار می‌گیرد، همه‌ی ما در واقع می‌خواهیم سفر خود را به بالاترین حد کیفیت برسانیم تا بیشترین لذت را از آن ببریم.

این روزها بحث فروش آنلاین در بیشتر حوزه‌های تجاری محبوب شده و بسیاری از مشتریان نیازهای خود را به شیوه‌ی خرید آنلاین برآورده می‌کنند، سفر نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ این روزها خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل به شیوه‌ی آنلاین روشی مرسوم است که روز به روز محبوب‌تر هم می‌شود. حال سوالی که پیش می‌آید اینجاست که برای سفر بهتر است به شکل سنتی به آژانس‌های گردشگری مراجعه کرد و یا به شکل آنلاین خرید کرد؟

در فصولی که بازار سفر داغ است، حتما شما هم با این تجربه رو به رو بوده‌اید که تعداد بسیار زیادی پیامک تبلیغاتی با پیشنهادهای گوناگون دریافت کنید، این وضعیت گاه بیش از آنکه راهنما شود، گیج کننده شده و انتخاب را برای ما سخت می‌کند. از سوی دیگر گزینه‌ی خرید آنلاین پیش رویتان قرار می‌گیرد که به سبب تازگی شاید در انتخاب آن کمی دچار تردید شوید. در ادامه به برخی از ویژگی‌های این روش خرید اشاره می‌کنیم تا با مزایای آن بیشتر آشنا شوید.

خرید هر لحظه و هر کجا

یکی از مهمترین مزایای خرید آنلاین، این است که شما هر لحظه و در هر کجا، با لپ‌تاپ و یا تلفن همراه می‌توانید خرید کنید. با توجه به مشغله‌های روزانه، ترافیک و شلوغی خیابان‌ها و ...، رفت و آمد به آژانس گردشگری  شاید خود بدل به معضل شود به علاوه آنکه شما مجبورید در یک بازه‌ی زمانی محدود این کار را انجام دهید. اما اگر به صورت آنلاین دست به خرید بزنید، می‌توانید در هر موقعیت مکانی و زمانی خرید خود را در وضعیتی آرام انجام دهید، در اداره، خانه، روز و یا شب، این امر نگرانی‌ها و فشارهای شما را به شکل قابل مشاهده‌ای کاهش می‌دهد.

قیمت مناسب‌تر

وقتی شما به صورت آنلاین بلیط هواپیما و هتلتان را خریداری می‌کنید، احتمال خرید با یک قیمت مناسب بیشتر از زمانی است که به صورت منفرد از یک نماینده‌ی آژانس خرید می‌کنید و به این ترتیب می‌توانید سفرتان را با هزینه‌ای مناسب به انجام برسانید.

خرید آنلاین گستره‌ی بیشتری از تنوع قیمت‌ها را به شما عرضه می‌کند و در نتیجه بودجه بندی برایتان آسان‌تر می‌شود، به عبارت دیگر سفر برایتان در دسترس‌تر و محتمل‌تر می‌شود.

خرید آنلاین، خرید منعطف‌تر

در بسیاری از موارد، خرید آنلاین بلیط هواپیما، تسهیلات بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد از جمله می‌توان به چک این آنلاین و زودهنگام اشاره کرد، این امکان به ویژه در زمان‌های شلوغ و پر سفر تا حد زیادی آرامش خاطر را برایتان به ارمغان می‌آورد.

از سوی دیگر، تغییر و کنسلی، در صورت خرید آنلاین نسبت به روش‌ها سنتی از انعطاف بیشتری برخوردار بوده و راحت‌تر است.

گزینه‌های بیشتر، بودجه بندی راحت‌تر

وقتی به صورت آنلاین خرید کرده و مشخصات مورد نظرتان را وارد می‌کنید، با گزینه‌های بسیاری روبه رو می‌شوید، گزینه‌هایی که از نظر زمان پرواز، کلاس و قیمت دارای تنوع بسیاری است شما همچنین می‌توانید بر اساس موارد مورد نظر خودتان نیز دامنه‌ی این جست‌جو را محدودتر و مشخص‌تر کنید. همین امر درباره‌ی رزرو هتل نیز وجود دارد.

این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که متناسب با بودجه و شرایط خود، سفرتان را برنامه‌ریزی کنید به عبارت دیگر دست شما برای انتخاب بسیار باز خواهد بود و مجبور نیستید تنها چند گزینه‌ی محدودی را که به شما پیشنهاد می‌شود، قبول کنید. این امر نه تنها به بهبود کیفیت سفر شما کمک می‌کند بلکه احساس آرامش و راحتی را نیز برایتان به ارمغان می‌آورد که همین امر می‌تواند از همان آغاز، سفرتان را دلنشین و جذاب کند.

سفر به سبک شما

سفرستان، با همین اندیشه و به پشتوانه‌ی تجربه‌هایش در عرصه‌ی گردشگری، خدمات آنلاین خود را عرضه می‌کند.

برای انجام مسافرتی که همه‌ی سال انتظار آن را داشتید هیچ چیز بهتر از این نیست، که بتوانید آن را کاملا مطابق با سلیقه و امکانات خود انجام دهید، به عبارت دیگر  سفرستان این امکان را به شما می‌دهد، تا از بودجه‌ی خود بهترین استفاده را کرده و نهایت بهره را از سفرتان ببرید.

اکنون این شرایط برای شما فراهم شده که بتوانید با همسفرانتان یک برنامه‌ی سفر بچینید و به تنهایی آن را به کمک خرید آنلاین، پشتیبانی و تسهیلاتی که به شما ارائه می‌شود، آن را اجرایی کنید؛ سفر به سبک خودتان، ماموریتی است که سفرستان تمام تلاشش را برای تحقق آن انجام می‌دهد.

خرید آنلاین آنقدر مزیت و ویژگی دارد که بتوان تمام تردید‌ها را کنار گذاشت و برای سفر رویایی، این بار خود دست به کار شده و همان برنامه‌ای را که همیشه انتظارش را داشتیم عملی کنیم، شاید این خاطره‌انگیزترین سفرتان شود.

1001 جایی‌که پیش از مرگ باید دید- در شمال ایران، در شرق دریای خزر، استان گلستان واقع شده‌است، استانی که زیبایی‌های آن در وصف نمی‌گنجد. دشت‌ها و آبشارها، پارک ملی، گونه‌های گیاهی و جانوری و ...، این استان جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده‌است؛ جالب است بدانید این سرزمین تاریخی،کهن دارد، وقتی می‌گوییم کهن منظورمان تاریخی به قدمت هفت هزار سال است؛ پژو‌هش‌های باستان‌شناسان شواهدی از وجود تمدن پیش از آریایی را در این منطقه نشان می‌دهد. این منطقه تا کنون نیز نقشی مهم در تاریخ داشته و ماجراهای بسیاری را دیده‌است.

برای دیدن استان گلستان، باید زمانی در خور را اختصاص دهید تا بتوانید با خیالی راحت تمامی این پهنه‌ی زیبا را ببینید. اما اگر قصد دارید یک سفر کوتاه مدت سه روزه به این منطقه داشته باشید راهنمای ما شاید به کارتان بیاید.

شما می‌توانید به بندر ترکمن رفته و در آنجا اقامت کنید و برای دیدن برخی جاذبه‌های دیدنی، به اطراف بندر ترکمن بروید.

بندر ترکمن خود جاذبه‌هایی دارد و باید بخشی از برنامه‌ی سفر روزانه‌ی خود را به آن اختصاص دهید. در هوای فرح‌بخش بهاری بندر ترکمن، شاید بد نباشد که کمی در کنار دریای خزر پیاده‌روی کنید و از بازاری که در کنار آن واقع شده دیدن کنید، در این بازار فرش‌های ترکمن، صنایع دستی و شال‌های ترکمنی که آوازه‌ی آن در همه جا پیچیده‌است به فروش می‌رسند، شال‌هایی که مثل دشت‌های بهاری این منطقه پر از رنگ و زیبایی است.

در ادامه می‌توانید قایقی اجاره کرده و خود را به آشوراده برسانید، این تنها جزیره‌ی ایرانی دریای خزر بخشی از شبه جزیره‌ی میانکاله بوده و در اثر فعالیت‌ گروه‌های انسانی از شبه جزیره‌ی خود جدا شده و به شکلی جزیره‌ای درآمده است. این جزیره که در تمام فصول سال مهمان پرندگان مهاجر است، به لحاظ زیست محیطی اهمیتی خاص داشته و به عنوان یکی از مناطق زیست کره‌ی جهان ثبت گردیده‌است. روباه، شغال، خرگوش، قرقاوول، کبک و پرندگان دریایی از گونه‌های جانوری این جزیره است، گفتنی است در آشوراده، گراز و نوعی اسب وحشی زندگی می‌کنند که می‌توانند آب شور دریا را بنوشند، حتما شنیده‌اید که 40 درصد از خاویار ایران نیز در نزدیکی این جزیره به دست می‌آید.

دیوار دفاعی گرگان که قدمت آن به دوران ساسانیان بازگشته و از شهرستان کلاله آغاز می‌شود در اینجا به پایان می‌رسد، طول این دیوار نزدیک به دویست کیلومتر است. با توجه به اینکه یکی از بهترین نژادهای اسب، ترکمن، متعلق به این خطه است، سوارکاری نیز در استان گلستان ورزشی بسیار محبوب و مهم است، اگر شما هم به این موجودات زیبا و ورزش سوارکاری علاقه‌مندید، می‌توانید از میدان اسب‌دوانی اینجا دیدن کنید. گردش خود را در بندر ترکمن می‌توانید با خوردن یک غذای خوشمزه، یک ماهی تازه و یا غذاهای محلی که در ادامه آنها را به شما معرفی خواهیم کرد به پایان برسانید.

برای روز بعدی سفر، بهتر است کفش‌های پیاده‌رویتان را به پا کرده، یک کوله پشتی یک روزه و دوربین عکاسیتان را بردارید تا ساعاتی خوش را در چشم‌اندازهایی زیبا سپری کنید.

در دشت ترکمن صحرا که در این روزهای بهاری غرق در گل‌های وحشی می‌شود، در مرز شمالی با کشور ترکمنستان از غرب روستای داشلی برون به سمت دریای خزر، در اثر وضعیت ساختی زمین و شاخ آب‌های رودخانه‌ی اترک، مجموعه تالاب‌های شگفت‌انگیز آلماگل، آلاگل، آجی گل، اینچه و ... پدیده آمده، برخی از این تالاب‌ها در متون و نقشه‌های جغرافیایی به عنوان دریاچه شناخته می‌شوند. جالب است بدانید گُل در زبان ترکی به معنای تالاب است و منظور از اسامی این تالاب‌ها در زبان ترکمنی، تالاب‌های شور و گِل‌آلود است.

تالاب‌های سه گانه‌ی آجی‌گل، آلاگل و آلماگل یکی از کانون‌های زادآوری پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی است و نقشی مهم در اکوسیستم منطقه دارد. علاوه بر پرندگان مهاجر، ماهی‌های گوناگونی نیز همچون کولی، اورنج، سیم پرک و شیشه ماهی در اینجا زندگی می‌کنند.

بدون تردید پیاده روی و دیدن چشم‌انداز دشت و مرغزارها و نیز تالاب‌ها در هوایی دلپذیر وقتی صدای پرندگان به گوشتان می‌رسد، جسم و روح شما را سرشار از آرامش می‌کند. توصیه‌ی ما به شما این است غروب را در نزدیکی یکی از این دریاچه‌ها نظاره کنید، تصویری که هیچگاه نمی‌توانید آن را از یاد ببرید.

روز دیگر سفرتان وقت دیدار از طبیعت بی‌نظیر هزار دره، زیارتگاه و گورستان خالد نبی است. گورستان و زیارتگاه خالد نبی در یک منطقه‌ی کوهستانی در 90 کیلومتری شمال شرق شهرستان گنبد کاووس قرار دارد. وقتی به زیارتگاه رسیده و بر بالای تپه‌ها می‌ایستید، منظره‌ای نفس‌گیر از رشته‌ای از تپه‌ها را می‌بینید که تا انتهای افق دیدتان گسترده شده‌است.

پس از دیدار از بقعه‌ی خالد نبی، می‌توانید یک پیاده‌روی سبک را به سمت گورستانی که در پشت این بقعه قرار دارد آغاز کنید، راهی که از میان تپه‌های سرسبز و پوشیده شده از گل‌های وحشی می‌گذرد؛ این بقعه یکی از آثار عجیب تاریخی کشور است که در آن سنگ‌ها به شکل استوانه‌ای و گرد به صورت پراکنده در این دشت قرار گرفته‌اند. این منطقه که در نوع خود منحصر به فرد است، از آن جهت عجیب است و سبب شایعه پراکنی‌های بسیار که هنوز تعبیر و تفسیر درباره‌ی آن دشوار است.این روز زیبا را می‌توانید با دیدار از گنبد کاووس و بازدید از بلندترین برج آجری جهان، گنبد قابوس، به پایان برسانید، این برج 60 متر ارتفاع دارد و در سال 397 قمری به فرمان شمس المعالی قابوس بن وشمگیر ساخته شده‌است. در گنبد کاووس نیز یک میدان اسب دوانی وجود دارد، اگر مسابقه‌ای در حال برگزاری بود به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن دیدن کنید، تجربه‌ای هیجان انگیز و جذاب که می‌تواند مسافرت شما را کامل کند.

در روز پایانی سفر و هنگام بازگشت می‌توانید به جنوب علی آباد کتول بروید و پس از صرف صبحانه در دل طبیعت و عبور از میان جنگلی زیبا و انبوه خود را به آبشار کبود وال برسانید، آبشاری زیبا و خیره کننده، گفتنی است کبودوال تنها آبشار تمام خزه‌ای جهان است، روزهای تعطیل این منطقه میزبان گردشگران بسیاری می‌شود، اگر قصد عکاسی دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم در روزهای غیر تعطیل از این آبشار منحصر به فرد دیدن کنید.

در انتها می‌خواهیم دو غذای محلی را به شما پیشنهاد کنیم که در سفرتان به ترکمن صحرا خوردن آنها را نباید از دست بدهید. یکی از آنها چکدرمه است، پلویی که با ادویه، رب و گوشت گوسفند یا مرغ پخته شده و بسیار خوش طمع و لذیذ است. غذای دیگر بورک است، خوراکی مثل پیراشکی که از خمیر نان تهیه شده و داخل آن با سیب‌زمینی و گوشت قرمز و یا ماهی و مرغ پر می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم بورک ماهی را حتما امتحان کنید.

یکی از بهترین فصل‌های سفر به این منطقه بهار است، در بهار دشت‌های این خطه غرق در گل‌های وحشی شده و رنگ سبز آنها شما را مدهوش می‌کند. بیش از یک ماه از بهار باقی مانده است فرصت را از دست نداده و برای اولین، آخر هفته‌ای که می‌توانید، یک بلیط هواپیما بخرید و سفری به بندر ترکمن را ترتیب دهید.

 

راهنمای سفر ارزان به اروپا


منبع: Travel and Leisure

تابستان نزدیک است و شاید هیچ فصلی به اندازه‌ی تابستان برای سفر مناسب نباشد، فصلی که در آن می‌توان برای یک تعطیلات طولانی برنامه‌ریزی کرد. یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای گردشگران شهرهای اروپایی به ویژه لندن، پاریس و رم بوده‌است، اما بسیاری از گردشگران گاه از گذران یک تعطیلات طولانی در اروپا منصرف می‌شوند چراکه همیشه این تصور وجود دارد که اروپا مقصدی گران است، این قول درباره‌ی سه شهر بزرگ اروپا، رم، پاریس و لندن تا حدی درست است اما آنچه درباره‌ی گشت و گذار در اروپا مهم است، این است که در زمان درست در مکان درست باشید، یعنی چه ماهی برای چه مقصدی بهتر است، این بهتر بودن به طور دقیق، مناسب‌تر بودن قیمت است که می‌تواند حاصل میزان توریست‌ها و بازدیدکننده‌ها باشد.

علاوه بر این شهرها که همیشه از آنها یاد می‌شود، شهرهای بسیار زیبای دیگری نیز در اروپا وجود دارد که سفر به آنها می‌تواند بهترین و آرامش‌بخش‌ترین تعطیلات را برای ما به ارمغان بیاورد. در ادامه چند مقصد اروپایی به همراه ماه مناسب سفر به شما معرفی می‌شود، گفتنی است این اطلاعات با توجه به اطلاعات سایت معروف book تدوین شده‌است.

برای سفر به اروپا بلیط هواپیما نیز نیاز دارید، اگر می‌خواهید سفرتان به طور کامل ارزان و مناسب تمام شود، بهترین توصیه برای خرید بلیط هواپیما، تهیه آن چند هفته پیش از سفرتان است، به این ترتیب هزینه‌ی آن برایتان مناسب‌تر تمام می‌شود. از شواهد امر پیداست که از همین حالا باید برای تعطیلات تابستان برنامه‌ریزی کنید، این مقاله را تا انتها بخوانید و بعد از آن مقصد بلیط هواپیمایتان را مشخص کنید.

استکهلم؛ سوئد

بهترین ماه سفر: ژولای( 11 تیر الی 10 مرداد)

مناسب برای افرادی که می‌خواهند تنها سفر کنند.

استکهلم، کافه‌ها و رستوران‌های بسیاری دارد که در هوای خوب این فصل شهر می‌توانید در آنها بنشینید، کتابی خوانده و قهوه‌ای به همراه شیرینی مخصوص دارچینی(kardemummabullar) میل کنید. سفر در ماه جولای به استکهلم برابر با 16 درصد هزینه‌ی کمتر نسبت به ماه ژوئن است؛ در ماه ژوئن، منطقه‌ی اسکاندیناوی بلندترین روزها را دارد و به همین دلیل قیمت‌های تابستانی به بالاترین حد خود می‌رسد. سفر در ماه جولای یک مزیت دیگر هم دارد و آن خوردن تازه‌ترین و خوشمزه‌ترین صدف‌هاست.

پوسیتانو؛ ایتالیا

بهترین ماه سفر: ژوئن(12خرداد تا 10تیر)

مناسب برای ماه عسل و یا سالگرد ازدواج

اگر زوجی جوان هستید که می‌خواهید ماه عسل خود را در یک مقصد رویایی اما اقتصادی بگذرانید و یا قصد دارید سالگرد ازدواجتان را در جایی آرام جشن بگیرید، این شهر کنار دریا بهترین و مناسب‌ترین مقصد برای شما خواهد بود. شما می‌توانید در هتل لو سیرنوس(Le Sirenuse) اقامت کنید، جایی‌که به بهترین شکل از شما پذیرایی می‌کنند. در ماه ژوئن قیمت‌ها بهتر از ماه ژولای است چراکه هنوز با افزایش قیمت و موج گردشگران روبه رو نشده‌است. اگر همین الان بلیط هواپیمایتان را نیز تهیه کنید، یک سفر اروپایی ارزان و بی نظیر را برای خود ترتیب داده‌اید.

پراگ؛ جمهوری چک

بهترین ماه سفر ژولای(11 تیر تا 10مرداد)

مناسب برای سفرهای دسته جمعی

در ماه ژولای پراگ میزبان جشنواره‌های فرهنگی بسیاری است و از این رو دیدن این شهر در این ماه می‌تواند برای دوستداران موسیقی و فرهنگ، بهترین تجربه‌ی سفر باشد. جشنواره‌ی موسیقی جاز و اجرای اپرای دون ژوان(Don Giovanni) اثر موتزارت از آن جمله است، گفتنی است این اپرا اولین بار در سال 1787 در این شهر اجرا شده و از آن زمان تا کنون هرساله برای دوستداران موسیقی کلاسیک اجرا می‌شود.

اگر می‌خواهید بلیط هواپیمایتان را به مقصد پراگ بگیرید به شما پیشنهاد می‌کنیم در هتل بوهو(Boho Hotel) که به تازگی باز شده، اقامت کنید.

مادرید؛ اسپانیا

بهترین ماه سفر اگوست(11مرداد تا 10شهریور)

مناسب برای سفرهای دسته جمعی

ماه اگوست شاید کمی گرم باشد، اما اگر در این ماه سفر کنید می‌تواند 21 درصد در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید. اگر یک برنامه‌ریزی مناسب برای سفر داشته‌باشید این گرما هم شما را اذیت نخواهد کرد. برای بازدید از موزه‌ها این فصل با توجه حجم کمتر جمعیت، مناسب‌تر خواهد بود، پس نگذراید گرما بدل به بهانه‌ای شود، با دوستانتان تماس بگیرید و برای این تابستان به همراه آنها به مادرید سفر کنید.

فلورانس؛ ایتالیا

بهترین ماه سفر اگوست

مناسب برای زوج‌ها

هرکسی برای یک بار هم در زندگی باید به این شهر سفر کرده، از کلیسای جامع فلورانس دیدن کند، از آن بالا رود و نگاهی به پشت بام‌های سفالی قرمز و قهوه‌ای این شهر بیاندازد. اگر به دنبال یک مقصد مناسب برای ماه عسلتان هستید می‌توانید به فلورانس سفر کرده و پس از بازدید از این شهر تاریخی که تعدای از میراث فرهنگی یوسنکو را در خود جای داده، آخر هفته‌ای را در توسکانی سپری کنید. سفر در ماه ژولای به معنی 24 درصد صرفه‌جویی به نسبت سفر در ماه ژوئن است.

کراکوف؛ لهستان

بهترین ماه سفر ژولای

مناسب برای افرادی که می‌خواهند تنها سفر کنند

کراکوف یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین شهرهای لهستان است، این شهر با زیبایی‌هایش چندی است که در مرکز توجهات قرار گرفته؛ این شهر از حملات جنگنده‌ها در طول جنگ جهانی دوم در امان مانده‌است. اینجا شما می‌توانید  از معماری زیبای قرون وسطا در شهری زیبا و زنده دیدن کنید، اگر قصد دارید تنها سفر کنید، پیشنهاد ما به شما خرید بلیط هواپیما به مقصد این شهر امن و زیبا است.

برلین؛ آلمان

بهترین ماه سفر اگوست

مناسب برای سفرهای دسته جمعی

دلیل مشخصی وجود ندارد که چرا سفر به برلین در این ماه بسیار اقتصادی است. علی رغم اینکه بسیاری از پایتخت‌های اروپایی با تعطیلی‌های بسیاری روبه‌رو هستند، برلین شهری زنده و پر جنب و جوش است. برنامه‌های متنوعی در این شهر برگزار می‌شود که می‌تواند سفر شما را جذاب‌تر نیز کند.

ادینبورگ؛ اسکاتلند

بهترین ماه سفر ژوئن

مناسب برای سفرهای دسته جمعی

اگوست ماه جشنواره‌های این شهر است و از این رو هم گران می‌شود و هم پیدا کردن هتل دشوار؛ به همین دلیل پیشنهاد ما برای یک سفر آرام و ارزان، ماه ژوئن است چراکه شما می‌توانید به این ترتیب 29 درصد در هزینه‌هایتان صرفه جویی کنید. در این ماه می‌توانید از دیدنی‌های شهر بازدید کنید از جمله مکان‌های زیبای این شهر خیابان ویکتوریا و پل جرج چهارم است، در اینجا می‌توانید بهترین چای را برای سوغات خریداری کنید.

دوبرونیک؛ کرواسی

بهترین ماه سفر ژوئن

مناسب برای سفر خانوادگی به همراه کودکان

این شهر که در کنار دریای آدریاتیک واقع شده، ترکیبی از تاریخ و تفریح را برایتان به ارمغان می‌آورد، شما می‌توانید در میان ساختمان‌های به جا مانده از قرون وسطا قدم بزنید و خود را به دریا رسانده و در کنار سواحل زیبا استراحت کنید. این شهر به نسبت بسیاری از مقاصد ساحلی اروپا آرام‌تر بوده و از این جهت می‌تواند اقامت دلچسبی را برایتان ترتیب دهد. اگر بلیط هواپیمای شما به دوبرونیک است، دوربین عکاسیتان را فراموش نکنید، شاید دلتان بخواهد از لوکیشن‌های سریال بازی تاج و تخت عکاسی کنید!

بروژ؛ بلژیک

بهترین ماه سفر ژولای

مناسب برای زوج‌های جوان

دوست دارید به افسانه‌های پریان قدم بگذارید؟ بلیط هواپیمایتان را به مقصد بروژ بگیرید، شهری که قدمت آن به قرن 13 میلادی برمی‌گردد و اکنون شهری است قدیمی با روحیه‌ای جوان!

اگر برای جشن سالگرد ازدواجتان قصد یک اقامت رویایی را دارید می‌توانید از هتل-بوتیک ون کلیف(The van Cleef) دیدن کنید. این هتل-بوتیک در واقع محل اقامت خانواده‌ی جواهرساز ون کلیف در 700 سال پیش بوده، خانه‌ای که ترکیبی بدیع از رنگ و طرح را به ارمغان آورده‌است.

بارسلونا

بهترین ماه سفر اگوست

مناسب برای سفرهای خانوادگی

سفر در ماه اگوست به لحاظ هزینه بهترین فرصت سفر است، بارسلونا شهر بسیاری زیبایی است که جذابیت‌های معماری بسیاری را به مخاطبانش نشان می‌دهد از جمله‌ی آن می‌توان به آثار گائودی اشاره کرد. همچنین گزینه‌های بسیاری برای اقامت در این شهر پیش روی شماست.

دوبلین؛ جمهوری ایرلند

بهترین فصل سفر اگوست

مناسب برای سفرهای خانوادگی

این شهر با یک پارک بزرگ می‌تواند مقصدی مناسب برای خانواده‌هایی باشد که فرزند خردسال دارند. این پارک شامل باغ  و باغ وحش است. اگر بلیط هواپیمای شما به مقصد دوبلین است از قلعه‌ی اشفورد نیز دیدن کنید، در این قلعه به روشی رویایی از شما پذیرایی می‌شود.

روزهای گرم و بلند تابستان در راه است و نوید سفرهایی رویایی را به شما می‌دهد، سفر به هیچ مقصدی سخت و دور از ذهن نیست اگر برای آن از پیش برنامه‌ریزی کنیم. این تابستان با سفر به یکی از شهرهای زیبای اروپایی می‌تواند برایتان خاطره‌انگیز شود پس از همین حالا بلیط هواپیمایتان را بخرید و اتاق هتلتان را رزرو کنید.

 

مقصدهای خوشمزه


منبع: نشنال جئوگرافیک

به خوردن غذاهای خوشمزه علاقمندید؟ به هر سفری که می‌روید به دنبال غذافروشی‌ها و رستوران‌های خوب می‌گردید؟ دوست دارید طعم‌های متفاوت و جدید را تجربه کنید؟ اهل ماجراجویی برای کشف مزه‌های تازه هستید؟ نشریه‌ی نشنال جئوگرافیک با بررسی نظرات مختلف درباره‌ی شهرهای گوناگون در اقصی نقاط جهان، فهرستی از مقاصدی که بهترین و خوشمزه‌ترین غذاها را ارائه می‌دهد را منتشر کرد. اگر بلیط هواپیمای شما به مقصد یکی از این شهرهای خوشمزه است، توصیه‌ها و راهنمایی‌های نویسندگان نشنال جئوگرافیک را به کار ببندید.

هو چی مین(Ho Chi Mnh)؛ ویتنام

هو چی مین یکی از معروف‌ترین بازارهای غذا را دارد، وقتی در خیابان‌ها قدم می‌زنید می‌توانید خود را میان مردمی ببینید که بر روی صندلی‌های پلاستیکی نشسته‌اند و سوپ داغ و گوشت گریل شده به سبک ویتنامی می‌خورند. آشپزی ویتنامی یعنی ترکیبی از همه‌ی مزه‌ها، شیرین، ترش، تند، تلخ و شور!

آشپزی ویتنامی، ترکیبی است از سبک فرانسوی و چینی به همراه میوه‌های استوایی و سبزی‌های تازه؛ آشپزی روز ویتنام از سبک‌های مختلف در سراسر جهان تاثیر گرفته و امروزه شاهد هستیم بسیاری از ویتنامی‌هایی که در کشورهای دیگر زندگی می‌کنند به قصد گشودن رستوران به وطنشان باز می‌گردند، چنین ترکیب متنوعی از طعم‌ها و خوراکی‌ها در کنار هم در کمتر کشوری دیده می‌شود.

چه بخوریم و چه بنوشیم؟

یکی از بهترین پیشنهادهای نویسندگان به شما رستوران  Nhà Hàng Ngon  است، این رستوران جوایز مختلفی را توسط نشریه‌های تخصصی خوراک کسب کرده‌است. اسپرینگ رول خرچنگ و رپ میگو و نیشکر از محبوب‌ترین غذاهاست، بسیاری حتی برای خوردن این غذاها از مقاصد نزدیک به این شهر سفر می‌کنند. اگر بلیط هواپیمای شما به مقصد ویتنام است و در این شهر اقامت دارید یک غذای محبوب محلی را حتما باید امتحان کنید، ساندویچ باگت مخصوص ویتنامی، نان‌ها روی ذغال برشته شده و با تکه‌های سرد گوشت و سبزیجات پر می‌شود.

در قرن 19 فرانسوی‌ها با خود قهوه را به این کشور آوردند. امروز اما با آیس کافی خامه‌ای مخصوص ویتنامی این کشور برای خود در دنیای قهوه جایگاهی ویژه کسب کرده‌است. اگر قصد خرید یک سوغاتی خوشمزه دارید، بهترین گزینه کاکائو و شکلات است، از سال 1990 دانه‌های کاکائو در ویتنام کشت شد اما تا به امروز انقدر توجهات را به خود جلب نکرده بود. برخی کارخانه‌های شکلات‌سازی فرانسوی به شکل مستقیم دانه‌های کاکائو را از ویتنام خریداری می‌کنند و در کارگاه‌هایشان در هو چین مین می‌سازند و همین امر سبب شناخته شدن کاکائو و شکلات این شهر شده‌است. شما می‌توانید این شکلات‌ها را از کافه‌های شهر خریداری کنید.

آنتالیا؛ ترکیه

ترکیه کشوری ویژه و منحصر به فرد برای خوراکی‌هاست. ترکیه نقطه‌ی ملاقات اروپا و آسیا است و همین امر سبب شده تا ترکیبی از طعم‌های متفاوت ایجاد شود. از سوی دیگر ترکیه در نزدیکی مدیترانه است و همین نزدیکی، زیتون و ماهی‌هایی خوشمزه را به آشپزخانه‌های ترکیه آورده است. بسیاری پیش‌بینی می‌کنند، آنتالیا امسال گردشگران بسیاری را به خود جلب کند به ویژه در حوزه‌ی خوراکی، با افتتاح رستوران‌های جدید، شاهد افزایش بیش از پیش مسافران نیز خواهیم بود.

چه بخوریم؟

اگر بلیط هواپیمای شما به مقصد آنتالیاست، تجربه‌ی خوردن ماهی‌های کبابی را از دست ندهید. همچنین شما می‌توانید برای پیش غذا یک سینی از پیش غذاهای مخصوص ترکی را سفارش دهید، ترکیبی از حمص، باباقنوش، تبوله و ...؛ پیش غذاهایی که از نخود، بادنجان، گوجه فرنگی بلغور و ... درست شده و شما را آنقدر عاشق خود می‌کند که هیچگاه نمی‎توانید مزه‌ی آنها را ازخاطر ببرید.

شما همچنین می‌توانید به تور یک روزه‌ی قایق سواری رفته و خود ماهیگیری کنید و ماهی‌هایی را که شکار کرده‌اید میل کنید. برای دسر هم حتما باقلوای ترکی را با چای امتحان کنید. اگر به دنبال خرید یک سوغاتی خوراکی هستید، می‌توانید مرباهای مختلف را خریداری کنید، مرباهایی که با میوه‌های تازه‌ی مزارع نزدیک درست شده و پای اصلی صبحانه‌ی ترکی است.

سیسیل؛ ایتالیا

سیسیل چهارراه مزه‌هاست؛ یونانی‌ها زیتون و انگور را با خود آورده‌اند، عرب‌ها شیرینی و ادویه را اضافه کردند و اسپانیایی‌ها گوجه و شکلات را ترکیب کردند. به یمن خاک حاصلخیز کوه آتشفشانی اتنا، زیتون، پسته و میوه‌های خوش طعمی اینجا می‌روید حال اینها را به همنشینی با دریا و خوراک‌های دریایی اضافه کنید، حاصل می‌شود یک بلیط هواپیما به مقصد سیسیل برای خوردن خوش طعم‌ترین غذاها!

چه بخوریم؟

برای دوستداران شیرینی این شهر پیشنهاد ویژه‌ای دارد؛ یک شیرینی فروشی که به صورت خانوادگی اداره می‌شود از سال 1920 اینجا مشغول به کار است و کاساتای آن در تمام ایتالیا معروف است، کاساتا یک کیک اسفنجی است که با لایه‌های ریکوتا( پنیر مخصوص ایتالیایی که شور نیست) و پوره‌ی بادام پر شده و روی آن با میوه‌های قندی تزیین شده‌است.

انواع پاستا با ماهی و میگو، کوفته برنجی‌های پر شده با گوشت و ... از دیگر غذاهای مخصوص سیسیل است، بسیاری از غذاهای این منطقه باترکیبی از ادویه‌ها پخته می‌شود که آن را می‌توان ناشی از تاثیر آشپزی سبک شرقی دانست. شاید کمی به نظرتان عجیب برسد اما اگر به این شهر سفر‌کنید، می‌توانید از آنجا یک کیسه نمک دریایی سوغات بیاورید. نمک‌های دریایی اینجا به شکل سنتی و دستی تهیه می‌شود.

معروف‌ترین غذای سیسیل پاستای کن لو سارده(Pasta con le sarde) است که از ترکیب پاستا با ساردین، رازیانه و دانه‌ی کاج تهیه می‌شود، می‌گویند قدمت این غذا به قرن 9 میلادی باز می‌گردد.

توکیو؛ ژاپن

در توکیو در سراسر شهر می‌توانید خوراکی‌های خوشمزه را پیدا کنید. از ایستگاه‌های قطار گرفته تا خوراکی‌ فروشی‌های درون کوچه و پس کوچه‌ها، می‌توانید کوفته‌های برنجی و سوشی‌ بخرید و بخورید؛ در توکیو بیش از 100 هزار رستوران وجود دارد و این رقم خیره‌کننده‌ای است.

اگر بلیط هواپیمای شما به مقصد توکیوست، پیشنهاد ویژه‌ی ما امتحان غذاهای دریایی است، اینجا ماهی‌هایی را می‌بینید و می‌خورید که نمونه‌ی آن را شاید در هیچ کجای دنیا نتوانید بیابید. در بزرگترین بازار ماهی جهان تسوکیجی(Tsukiji) نزدیک به دو هزار تن خوراکی‌های دریایی فروخته می‌شود.

چه بخوریم؟

هنگام اقامت در ژاپن اگر قصد دارید بهترین و با کیفیت‌ترین غذاهای ژاپنی، از سوپ و تمپورا گرفته تا سوشی را بخورید سری به رستوران واکتوکویاما Waketokuyama  بزنید؛ یکی از بهترین سرآشپزهای ژاپن با تازه‌ترین و بهترین خوراک‌ها از شما پذیرایی می‌کند. شما همچنین می‌توانید چگونگی طبخ غذا را نیز تماشا کنید. اگر دوستانی دارید که عاشق سوشی هستند، می‌توانید به عنوان سوغات برای آنها برنج ژاپنی بیاورید.

خوراک‌های هر شهری بخشی از تاریخ و فرهنگ آن منطقه را برایمان بازگو می‌کنند و بدون شک هیچ سفری بدون تجربه‌ی آنها کامل نمی‌شود، با مهاجرت و ملاقات فرهنگ‌های مختلف، مزه‌ها و خوراک‌ها نیز میان قاره‌ها مهاجرت کرده و در اثر ترکیب با طعم‌های جدید، غذاهایی منحصر به فرد را شکل داده‌اند.

گرچه این روزها در هر شهری که زندگی کنید، می‌توانید انواع رستوران‌ها را بیابید و از شرق تا غرب سبک‌های مختلف آشپزی را امتحان کنید، اما بدون شک خوردن آن غذا در زادگاه خودش مزه‌ای دیگر دارد.