مجله‌ی الکترونیک سفرستان

جامع‌ترین وب‌سایت فروش بلیط هواپیما و هتل

مجله‌ی الکترونیک سفرستان

جامع‌ترین وب‌سایت فروش بلیط هواپیما و هتل

راهنمای سفر با سالخوردگان


هیچ چیز بهتر از آن نیست که به مادر و پدرتان یک سفر هدیه بدهید؛ یا شاید هم به یک سفر خانوادگی فکر می‌کنید، برای کودکان همراه شدن با مادربزرگ و پدربزرگ می‌تواند بسیار دلچسب باشد. از سوی دیگر ممکن است بستگان سالخورده‌ی شما برای دیدار از فرزند یا نوه‌ها مجبور به سفر باشند، این سفر یا با همراهی کسی صورت گرفته یا آنها خود مجبورند به تنهایی دست به سفر بزنند.

سفر با سالخوردگان با توجه به شرایط جسمانی آنها می‌تواند حساسیت‌های خاص خود را داشته‌باشد. آنها نیازمند توجه خاص بوده و هنگام سفر با آنها باید مواردی را پیش از خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در نظر گرفته و برای آن برنامه ریزی کنید. لذت سفر دسته جمعی و خانوادگی همراه با فرزندان و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها بسیار است از این رو چند توصیه‌ی کارآمد برایتان داریم تا با خواندن آنها، با خیالی راحت به همراهشان به سفر بروید!

 

برنامه‌ریزی و رزرو

چه این افراد به تنهایی سفر کنند چه همراه با شما، یادتان باشد، بهترین و اساسی‌ترین کار آن است که همه چیز را از پیش رزرو و برنامه ریزی کنید، بلیط هواپیما و یا سایر وسایل نقلیه، هتل و حتی در صورت امکان بلیط اماکن عمومی مثل موزه‌ها و ...

اگر قصد سفر با هواپیما را داشته و چند گزینه‌ی مختلف پیش روی شماست، هواپیمایی را انتخاب کنید که در صورت امکان به صورت مستقیم پرواز را انجام دهد و یا در حد امکان کمترین میزان توقف را داشته باشد. همچنین در رابطه با خدماتی که خطوط هوایی ارائه می‌دهند مطالعه کنید و ببینید با توجه به شرایط آنها، خطوط هوایی چه امکاناتی را می‌توانند در اختیارشان قرار دهند.

از خدمات ویژه در فرودگاه استفاده کنید

اگر پدر یا مادر شما احساس خستگی کرده و یا با مشکلاتی همچون درد کمر و پا رو به رو بوده که حرکت و ایستادن طولانی مدت در صف بازرسی پاسپورت و تحویل بار را برای آنها دشوار می‌کند، می‌توانید در خواست صندلی چرخ دار دهید. توجه داشته باشید هم در مبدا و هم مقصد شما امکان رزرو صندلی چرخ دار را دارید.

اگر آنها به تنهایی سفر می‌کنند، می‌توانید در خواست کنید تا کسی از ابتدا تا سوار شدن به هواپیما، مادر و پدرتان را همراهی کند. برخی خطوط هوایی بدون دریافت هزینه‌ی اضافی این شرایط را برای مسافران سالخورده‌ی خود فراهم می‌کنند.

بررسی مدارک و کپی آنها

پیش از سفر خود نیز یک بار مدارک مادر و پدرتان را بررسی کنید، دقت کنید گذرنامه‌ی آنها به اندازه‌ی کافی برای رفت و برگشت و نیز اقامت، اعتبار داشته باشد. همچنین اگر آنها رانندگی می‌کنند، می‌توانید گواهینامه‌ی آنها را بین المللی کرده و یا از اعتبار آن در کشور مقصد مطمئن شوید.

در صورتی‌که آنها موقعیت پزشکی خاصی دارند، مدارک لازم را همراه با آنها کرده و در صورت امکان ترجمه‌ای به زبان مقصد نیز به آنها دهید. نکته‌ی دیگر آن است که از راه‌های ارتباطی او مطمئن شوید، اگر امکانش هست سیم کارتی برای آنها بخرید و یا امکان ارتباط با خارج(رومینگ) را برقرار کنید. به یاد داشته باشید، یک سری کپی از مدارک را نیز در اختیار آنها قرار دهید.

چمدانتان را هوشمندانه ببندید

پدر و مادرتان را سبک راهی سفر کنید. سعی کنید از چمدان‌های سبک با سایز متوسط استفاده کنید، همچنین وسایل ضروری آنها را در یک ساک کوچک قرار دهید تا بتوانند آن را با خود به داخل کابین ببرند. هنگام خرید بلیط هواپیما، قوانین مربوط به حمل وسایل مجاز را بخوانید و آنها را هنگام بسته‌بندی در نظر داشته باشید تا مادر و پدرتان در زمان بازرسی معطل نشوند.

داروهای ضروری آنها را به همراه نسخه و مدارک پزشکی یک جا و در یک کیف  جای داده و آن را در ساک دستی مادر و پدرتان قرار دهید. یادتان باشد هنگام بازرسی و در ارتباط با برخی داروها، همراه داشتن مدارک پزشکی لازم می‌شود.

امنیت و راحتی در طول پرواز

در مکان‌های شلوغ همچون فرودگاه‌ها، همیشه خطر کیف ربایی وجود دارد. بهتر است از مادر و پدرتان بخواهید به جای حمل کیف دستی و کیف پول، مدارک و پول‌های خود را در کیف‌های مخصوصی که در زیر کت و لباس بسته شده و از دید پنهان می‌ماند، قرار دهند، این کیف‌ها بهترین وسیله‌ای است که می‌تواند اشیا مهم آنها را از خطر ربوده شدن در مکان‌های شلوغ، محافظت کند.

در کنار امنیت، راحتی را نیز باید در نظر بگیرید. اگر بلیط هواپیمای مادر و پدرتان به مقصدی دور است و آنها مجبورند ساعات زیادی را در هواپیما سپری کنند، حتما یک بالش سفری برای آنها تهیه کنید. همچنین از آنها بخواهید لباس و کفش راحت بر تن داشته باشند.

مادر و پدرتان را برای بازرسی آماده کنید

به مادر و پدر سالخورده درباره‌ی بازرسی امنیتی، اطلاعات و توضیحات لازم را بدهید. اگر آنها پلاتین و یا شیئی در بدن دارند که سبب به صدا درآمدن زنگ‌های بازرسی می‌شود، مدارک لازم را همراه آنها کرده و به آنها بگویید که ماموران را در جریان بگذارند؛ همچنین کفش‌هایی به پای آنها کنید که در صورت نیاز بتوانند راحت آنها را در آورده و بپوشند. به خاطر داشته باشید برای داروها حتما نسخه و مدارک لازم را در کیف مادر و پدرتان قرار دهید.

انتخاب مقصدی مناسب

اگر قصد سفر دارید، ابتدا بررسی کنید که می‌خواهید مادر و پدر سالخورده‌ی خود را تنها راهی سفر کرده و یا آنها را با خود همراه کنید. اگر سفر آنها تفریحی است کمی در مورد مقاصد گوناگون تحقیق کنید، ببینید هر یک از آنها چه امکانات و شرایطی دارد. سعی کنید بلیط هواپیمایتان را به مقصدی گرفته و هتلی را رزرو کنید که برای آنها نیز تفریح و سرگرمی‌هایی تدارک دیده‌اند.

با میزبانان در مقصد در تماس باشید

اگر پدر و مادرتان برای دیدار از اقوام به کشوری دیگر سفر می‌کنند، حتما میزبانان را در جریان تمامی جزییات مورد نیاز از جمله شرایط پزشکی، حساسیت‌های غذایی و برنامه‎ی دقیق پرواز قرار دهید؛ اگر لازم است خود به طور مستقیم برای آنها مدارک مورد نیاز را بفرستید؛ از آنها بخواهید برای مادر و پدرتان تلفنی همراه تهیه کرده تا بتوانید در تماس باشید. اطلاعات دقیق تماس میزبانان را نیز در اختیار مادر و پدر خود بگذارید.

 

سفر با پدر و مادر می‌تواند یکی از بهترین و لذت‌بخش‌ترین تجربه‌ها باشد. برای این ماجراجویی کافیست کمی برنامه‌ریزی کرده تا در امنیت و آسایش سفر کنید. این تابستان همراه آنها شوید.

برای اطلاعات بیشتر به سایت سفرستان سر بزنید!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.