مجله‌ی الکترونیک سفرستان

جامع‌ترین وب‌سایت فروش بلیط هواپیما و هتل

مجله‌ی الکترونیک سفرستان

جامع‌ترین وب‌سایت فروش بلیط هواپیما و هتل

مقصدهای خوشمزه


منبع: نشنال جئوگرافیک

به خوردن غذاهای خوشمزه علاقمندید؟ به هر سفری که می‌روید به دنبال غذافروشی‌ها و رستوران‌های خوب می‌گردید؟ دوست دارید طعم‌های متفاوت و جدید را تجربه کنید؟ اهل ماجراجویی برای کشف مزه‌های تازه هستید؟ نشریه‌ی نشنال جئوگرافیک با بررسی نظرات مختلف درباره‌ی شهرهای گوناگون در اقصی نقاط جهان، فهرستی از مقاصدی که بهترین و خوشمزه‌ترین غذاها را ارائه می‌دهد را منتشر کرد. اگر بلیط هواپیمای شما به مقصد یکی از این شهرهای خوشمزه است، توصیه‌ها و راهنمایی‌های نویسندگان نشنال جئوگرافیک را به کار ببندید.

هو چی مین(Ho Chi Mnh)؛ ویتنام

هو چی مین یکی از معروف‌ترین بازارهای غذا را دارد، وقتی در خیابان‌ها قدم می‌زنید می‌توانید خود را میان مردمی ببینید که بر روی صندلی‌های پلاستیکی نشسته‌اند و سوپ داغ و گوشت گریل شده به سبک ویتنامی می‌خورند. آشپزی ویتنامی یعنی ترکیبی از همه‌ی مزه‌ها، شیرین، ترش، تند، تلخ و شور!

آشپزی ویتنامی، ترکیبی است از سبک فرانسوی و چینی به همراه میوه‌های استوایی و سبزی‌های تازه؛ آشپزی روز ویتنام از سبک‌های مختلف در سراسر جهان تاثیر گرفته و امروزه شاهد هستیم بسیاری از ویتنامی‌هایی که در کشورهای دیگر زندگی می‌کنند به قصد گشودن رستوران به وطنشان باز می‌گردند، چنین ترکیب متنوعی از طعم‌ها و خوراکی‌ها در کنار هم در کمتر کشوری دیده می‌شود.

چه بخوریم و چه بنوشیم؟

یکی از بهترین پیشنهادهای نویسندگان به شما رستوران  Nhà Hàng Ngon  است، این رستوران جوایز مختلفی را توسط نشریه‌های تخصصی خوراک کسب کرده‌است. اسپرینگ رول خرچنگ و رپ میگو و نیشکر از محبوب‌ترین غذاهاست، بسیاری حتی برای خوردن این غذاها از مقاصد نزدیک به این شهر سفر می‌کنند. اگر بلیط هواپیمای شما به مقصد ویتنام است و در این شهر اقامت دارید یک غذای محبوب محلی را حتما باید امتحان کنید، ساندویچ باگت مخصوص ویتنامی، نان‌ها روی ذغال برشته شده و با تکه‌های سرد گوشت و سبزیجات پر می‌شود.

در قرن 19 فرانسوی‌ها با خود قهوه را به این کشور آوردند. امروز اما با آیس کافی خامه‌ای مخصوص ویتنامی این کشور برای خود در دنیای قهوه جایگاهی ویژه کسب کرده‌است. اگر قصد خرید یک سوغاتی خوشمزه دارید، بهترین گزینه کاکائو و شکلات است، از سال 1990 دانه‌های کاکائو در ویتنام کشت شد اما تا به امروز انقدر توجهات را به خود جلب نکرده بود. برخی کارخانه‌های شکلات‌سازی فرانسوی به شکل مستقیم دانه‌های کاکائو را از ویتنام خریداری می‌کنند و در کارگاه‌هایشان در هو چین مین می‌سازند و همین امر سبب شناخته شدن کاکائو و شکلات این شهر شده‌است. شما می‌توانید این شکلات‌ها را از کافه‌های شهر خریداری کنید.

آنتالیا؛ ترکیه

ترکیه کشوری ویژه و منحصر به فرد برای خوراکی‌هاست. ترکیه نقطه‌ی ملاقات اروپا و آسیا است و همین امر سبب شده تا ترکیبی از طعم‌های متفاوت ایجاد شود. از سوی دیگر ترکیه در نزدیکی مدیترانه است و همین نزدیکی، زیتون و ماهی‌هایی خوشمزه را به آشپزخانه‌های ترکیه آورده است. بسیاری پیش‌بینی می‌کنند، آنتالیا امسال گردشگران بسیاری را به خود جلب کند به ویژه در حوزه‌ی خوراکی، با افتتاح رستوران‌های جدید، شاهد افزایش بیش از پیش مسافران نیز خواهیم بود.

چه بخوریم؟

اگر بلیط هواپیمای شما به مقصد آنتالیاست، تجربه‌ی خوردن ماهی‌های کبابی را از دست ندهید. همچنین شما می‌توانید برای پیش غذا یک سینی از پیش غذاهای مخصوص ترکی را سفارش دهید، ترکیبی از حمص، باباقنوش، تبوله و ...؛ پیش غذاهایی که از نخود، بادنجان، گوجه فرنگی بلغور و ... درست شده و شما را آنقدر عاشق خود می‌کند که هیچگاه نمی‎توانید مزه‌ی آنها را ازخاطر ببرید.

شما همچنین می‌توانید به تور یک روزه‌ی قایق سواری رفته و خود ماهیگیری کنید و ماهی‌هایی را که شکار کرده‌اید میل کنید. برای دسر هم حتما باقلوای ترکی را با چای امتحان کنید. اگر به دنبال خرید یک سوغاتی خوراکی هستید، می‌توانید مرباهای مختلف را خریداری کنید، مرباهایی که با میوه‌های تازه‌ی مزارع نزدیک درست شده و پای اصلی صبحانه‌ی ترکی است.

سیسیل؛ ایتالیا

سیسیل چهارراه مزه‌هاست؛ یونانی‌ها زیتون و انگور را با خود آورده‌اند، عرب‌ها شیرینی و ادویه را اضافه کردند و اسپانیایی‌ها گوجه و شکلات را ترکیب کردند. به یمن خاک حاصلخیز کوه آتشفشانی اتنا، زیتون، پسته و میوه‌های خوش طعمی اینجا می‌روید حال اینها را به همنشینی با دریا و خوراک‌های دریایی اضافه کنید، حاصل می‌شود یک بلیط هواپیما به مقصد سیسیل برای خوردن خوش طعم‌ترین غذاها!

چه بخوریم؟

برای دوستداران شیرینی این شهر پیشنهاد ویژه‌ای دارد؛ یک شیرینی فروشی که به صورت خانوادگی اداره می‌شود از سال 1920 اینجا مشغول به کار است و کاساتای آن در تمام ایتالیا معروف است، کاساتا یک کیک اسفنجی است که با لایه‌های ریکوتا( پنیر مخصوص ایتالیایی که شور نیست) و پوره‌ی بادام پر شده و روی آن با میوه‌های قندی تزیین شده‌است.

انواع پاستا با ماهی و میگو، کوفته برنجی‌های پر شده با گوشت و ... از دیگر غذاهای مخصوص سیسیل است، بسیاری از غذاهای این منطقه باترکیبی از ادویه‌ها پخته می‌شود که آن را می‌توان ناشی از تاثیر آشپزی سبک شرقی دانست. شاید کمی به نظرتان عجیب برسد اما اگر به این شهر سفر‌کنید، می‌توانید از آنجا یک کیسه نمک دریایی سوغات بیاورید. نمک‌های دریایی اینجا به شکل سنتی و دستی تهیه می‌شود.

معروف‌ترین غذای سیسیل پاستای کن لو سارده(Pasta con le sarde) است که از ترکیب پاستا با ساردین، رازیانه و دانه‌ی کاج تهیه می‌شود، می‌گویند قدمت این غذا به قرن 9 میلادی باز می‌گردد.

توکیو؛ ژاپن

در توکیو در سراسر شهر می‌توانید خوراکی‌های خوشمزه را پیدا کنید. از ایستگاه‌های قطار گرفته تا خوراکی‌ فروشی‌های درون کوچه و پس کوچه‌ها، می‌توانید کوفته‌های برنجی و سوشی‌ بخرید و بخورید؛ در توکیو بیش از 100 هزار رستوران وجود دارد و این رقم خیره‌کننده‌ای است.

اگر بلیط هواپیمای شما به مقصد توکیوست، پیشنهاد ویژه‌ی ما امتحان غذاهای دریایی است، اینجا ماهی‌هایی را می‌بینید و می‌خورید که نمونه‌ی آن را شاید در هیچ کجای دنیا نتوانید بیابید. در بزرگترین بازار ماهی جهان تسوکیجی(Tsukiji) نزدیک به دو هزار تن خوراکی‌های دریایی فروخته می‌شود.

چه بخوریم؟

هنگام اقامت در ژاپن اگر قصد دارید بهترین و با کیفیت‌ترین غذاهای ژاپنی، از سوپ و تمپورا گرفته تا سوشی را بخورید سری به رستوران واکتوکویاما Waketokuyama  بزنید؛ یکی از بهترین سرآشپزهای ژاپن با تازه‌ترین و بهترین خوراک‌ها از شما پذیرایی می‌کند. شما همچنین می‌توانید چگونگی طبخ غذا را نیز تماشا کنید. اگر دوستانی دارید که عاشق سوشی هستند، می‌توانید به عنوان سوغات برای آنها برنج ژاپنی بیاورید.

خوراک‌های هر شهری بخشی از تاریخ و فرهنگ آن منطقه را برایمان بازگو می‌کنند و بدون شک هیچ سفری بدون تجربه‌ی آنها کامل نمی‌شود، با مهاجرت و ملاقات فرهنگ‌های مختلف، مزه‌ها و خوراک‌ها نیز میان قاره‌ها مهاجرت کرده و در اثر ترکیب با طعم‌های جدید، غذاهایی منحصر به فرد را شکل داده‌اند.

گرچه این روزها در هر شهری که زندگی کنید، می‌توانید انواع رستوران‌ها را بیابید و از شرق تا غرب سبک‌های مختلف آشپزی را امتحان کنید، اما بدون شک خوردن آن غذا در زادگاه خودش مزه‌ای دیگر دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.