مجله‌ی الکترونیک سفرستان

جامع‌ترین وب‌سایت فروش بلیط هواپیما و هتل

مجله‌ی الکترونیک سفرستان

جامع‌ترین وب‌سایت فروش بلیط هواپیما و هتل

بلیط هواپیما به مقصد بهترین موزه‌ها - قسمت دوم

1001 جای‌که پیش از مرگ باید دید-  در قسمت پیشین سِری مقاله‌های 1001 جای دیدنی، سه موزه‌ی منحصر به فرد و جالب را معرفی کردیم و اکنون می‌خواهیم همچنان این موضوع را ادامه داده و چند موزه‌ی دیگر را به شما معرفی کنیم. تعطیلات نوروز نزدیک است. اگر قصد سفر دارید، اگر در حال تهیه و تدارک و خرید بلیط هواپیما هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید شاید یکی از این موزه‌ها در مقصد بعدی شما باشد!

بلیط هواپیما به مقصد فلورانس

فلورانس شهر بی‌نظیری است آنقدر خیابان‌ها، کوچه‌ها و ساختمان‌های زیبا دارد که لقب موزه را به آن داده‌اند. حال تصورش را بکنید در وسط این شهرموزه، یک موزه‌ی منحصربه فرد هم باشد.

اگر دوستدار نقاشی هستید، اینجا جایی است که بدون شک باید ببینیدش. از موزه‌ی یوفیزی (The Uffizi Galery) سخن می‌گوییم. ساختمان موزه‌ی یوفیزی خود به قرن 16 باز می‌گردد و امروز توانسته مجموعه‌ای گرانبها و ارزشمند را زیر یک سقف جمع‌آوری کند. از بیشتر نام‌آوران هنر اینجا می‌توانید اثری ببینید. از آثار دوره‌ی رنسانس تا دوره‌ی باروک و  اوایل قرون وسطا؛ اگر تنها به چند نقاش که آثارشان در این موزه موجود است اشاره کنیم، احتمال دارد که به سرعت بلیط هواپیمایتان را به مقصد فلورانس تهیه کنید: رامبراند، داوینچی، گویا، رافائل و...

یوفیزی یکی از چندین موزه‌ی این شهر زیباست. شهری که محل سکونت بسیاری از مجسمه‌سازان و نقاشان شهیر بوده ‌است. اگر به این شهر سفر کردید حتما سری هم به گالری آکادمی فلورانس بزنید، در آنجا می‌توانید تندیس حضرت داوود اثر میکل‌آنژ را ببینید.

بلیط هواپیما به مقصد گنجینه‌های درخشان

موزه‌ی متروپلیتن که در نزدیکی پارک مرکزی نیوروک واقع شده، تنوعی کم‌‌نظیر از آثار و میراث فرهنگی و هنری را در خود جای داده‌ است. این موزه‌ی پربازدید در سال 1872 افتتاح شد.

از دوره‌ی باستان تا دوران مدرن، از یونان باستان تا آسیا، اینجا می‌توانید گنجینه‌های بسیاری را ببینید. یکی از قدیمی‌ترین اشیا این موزه سنگ آتش‌زنه‌ای است که قدمت آن به چند هزار سال پیش برمی‌گردد. در این موزه آثار تمدن‌های هخامنشیان، ساسانیان، آشوریان، بابل و ایلامیان نگهداری می‌شود. در بخش دیگری از موزه می‌توانید قدم به تاریخ و هنر بومیان آمریکا، آفریقا و استرالیا بگذارید. بخش تمدن مصر نیز 26 هزار اثر به‌جامانده از این تمدن را پیش چشم مخاطبانش می‌گذارد.

در بخش آسیایی موزه بالغ بر 35 هزار اثر نگهداری می‌شود که مهمترین آنها مربوط به آثار خطی و نقاشی‌های چینی، تمدن نپال و تبت است. دوستداران نقاشی و مجسمه‌سازی و نیز هنر اروپایی هم در این موزه دیدنی‌های بسیاری خواهند داشت. آثاری از گوگن، رودن، بوکلین و البته تابلوی معروف مرگ سقراط

اما آنچه در متروپلیتن می‌تواند برای ما ایرانی‌ها جذاب باشد، آثار ارزشمند هنر اسلامی و تاریخ و تمدن ایران است. قالی اصفهان از ابریشم و فلز مربوط به قرن 17 میلادی، لباس رزم قرن 15 میلادی، تندیس سر شاهزاده‌ی سلجوقی، آثار دوره‌ی هخامنشیان و تکوک شیر غران هخامنشیان از مهمترین و جذاب‌ترین این آثارند.

اگر می‌خواهید در تاریخ و تمدن بشر قدم بزنید و تمامی آن را در یک ساختمان مرور کنید، از موزه‌ی متروپلیتن دیدن کنید.

بلیط هواپیما به مقصد استانبول

اگر به استانبول رفته ‌باشید احتمالا از ایاصوفیه هم دیدن‌کرده‌اید. موزه‌ی ایاصوفیه به موزائیک‌ها و ستون‌های مرمرش مشهور است. این بنا ابتدا کلیسا بوده و به دستور کنستانتین اول، امپراتور بیزانس توسط چندین و چند استادکار و صدها کارگر در طول پنج سال ساخته می‌شود، بعدها و پس از تصرف استانبول، کلیسا تبدیل به مسجد ایاصوفیه می‌شود تا آنکه سرانجام آتاتورک آن را تبدیل به موزه کرده و از آن به عنوان یک میراث ملی نگهداری می‌کند. اکنون ایاصوفیه علاوه بر مسجد، موزه نیز هست.

ایاصوفیه به لحاظ معماری یکی از زیباترین و منحصربه‌فردترین آثاری است که باید از آن دیدن کرد؛ موزائیک‌ها و ستون‌های مرمرین همان‌طورکه پیش‌تر گفتیم شکوه این بنا را بیشتر می‌کند. طرح‌ها و نقش‌های موجود بر روی این موازئیک‌ها روایت‌هایی تاریخی و مذهبی را نمایش می‌دهند. اگر بلیط هواپیمایتان به مقصد استانبول است، حتما این روایت‌ها را بخوانید و این‌بار با دیدی دیگر از مسجد و موزه دیدن کنید.

موزه‌های بسیار دیگری در سرتاسر جهان وجود دارد که هر یک، تکه‌ای از تاریخ و تمدن بشر را در خود جای داده و با دیدن از آنها می‌توانیم نگاهی به مسیری که بشر طی کرده بیاندازیم.

معرفی موزه‌ها در این مقاله پایان نمی‌یابد. در فرصتی دیگر و در یکی دیگر از مقاله‌های مجموعه‌ی 1001 جای دیدنی پیش از مرگ، باز هم برخی از این گنجینه‌های ارزشمند را به شما معرفی خواهیم کرد.

www.safarestan.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.