مجله‌ی الکترونیک سفرستان

جامع‌ترین وب‌سایت فروش بلیط هواپیما و هتل

مجله‌ی الکترونیک سفرستان

جامع‌ترین وب‌سایت فروش بلیط هواپیما و هتل

بلیط هواپیما به مقصد بهترین موزه‌ها

بلیط هواپیما به مقصد بهترین موزه‌ها

1001 جایی‌که پیش از مرگ باید دید-  در این قسمت از 1001 جایی‌که پیش از مرگ باید دید، می‌خواهیم سری بزنیم به برخی از موزه‌های دیدنی جهان، موز‌ه‌هایی که نباید فرصت دیدنشان را از دست داد. هر یک از این موزه‌ها بخش‌های مهمی از آثار تاریخی و فرهنگی جهان را در خود جای داده‌اند. برخی از میراث‌های مهم فرهنگی ما نیز اکنون در در برخی از این موزه‌ها حفظ و حراست می‌شوند.

 

بلیط هواپیما به مقصد پاریس

بی‌شک هر کسی که به این شهر سفر می‌کند در برنامه‌ی خود دیدار از موزه‌ی لوور را قرار داده ‌است، حدس می‌زنید تعداد آثاری که در این موزه نگهداری می‌شود چقدر است؟

ساختمان لوور پیش از آن‌که تبدیل به موزه‌ای عمومی شود، کاخی بود که در آن از آثار رزشمند هنری نگهداری می‌شد و در واقع به نوعی یک موزه‌ی سلطنتی به شمار می‌آمد تا آنکه در جریان انقلاب فرانسه تبدیل به موزه‌ی عمومی گشت و در سال 1793 گشوده ‌شد. آثاری از دوره‌ی باستان تا نیمه‌های قرن 19 در این موزه نگهداری می‌شوند که از مهمترین میراث‌های هنری و فرهنگی جهان به‌شمار می‌آیند. جالب است بدانید در سال 1939، در خلال جنگ جهانی دوم  بسیاری از آثار هنری بسته‌بندی و به جای امنی منتقل شدند؛ در سال 1945 با پایان یافتن جنگ و آزاد شدن فرانسه دوباره این آثار  به جای خود بازگشتند.

تابلوی مونالیزا و بانوی صخره‌ها اثر داوینچی، لوح حمورابی، آثار تمدن مصر باستان همچون کاتب نشسته، مجسمه نیکه سوماترا متعلق به یونان باستان از جمله آثار معتبر این موزه است.

اما آنچه دیدن این موزه را برای ما ایرانیان مهم می‌کند، آثار سرشناسی از دوران باستان کشورمان است که در این موزه نگهداری می‌شود از جمله سنگ نگاره‌ی بز با دم ماهی، سرستون گاو دوسر کاخ آپادانا، کتیبه‌ی داریوش در کاخ آپادانا، تندیس فاخته‌ی لاجوردی، بز بالدار طلای متعلق به دوره‌ی هخامنشیان و...

شک نکنید که برای دیدن کامل این موزه بیش از یک روز زمان احتیاج دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای آنکه وقتتان در صف طولانی بلیط موزه تلف نشود، اگر امکانش را دارید آن را به صورت آنلاین تهیه کنید، پیشنهاد دوم اینکه پیش از بازدید از موزه یک صبحانه‌ی مفصل بخورید، خوردن برخی مواد خوراکی در بخش‌هایی از موزه ممکن است با ممانعت نگهبانان مواجه شود.

به سوال ابتدای متن باز می‌گردیم، جالب است بدانید بیش از 35 هزار اثر هنری از دوران باستان تا قرن 21 در این موزه نگهداری می‌شود و لوور در سال 2014 پربازدیدترین موزه‌ی جهان شناخته شد.

بلیط هواپیما به مقصد موزه‌ی مادام توسو

اگر مسافر لندن، برلین، آمستردام، هنک‌گنگ، و یا شانگهای هستید سری هم به موزه‌ی مادام توسو بزنید، اسم این موزه حتما به گوشتان خورده، نمایشگاهی از تندیس مومی افراد مشهور که آنقدر چیره‌دستانه و هنرمندانه ساخته‌ شده‌اند که انگار در کنار خودِ واقعی آن مشاهیر ایستاده‌اید و عکس می‌گیرید. آولین شعبه‌ی این موزه در لندن افتتاح شد، در لندن و در  ورودی موزه تندیس مومی خود مادام توسو را هم خواهید دید.

مادام توسو 250 سال پیش به دنیا آمد و تقریبا تا 90 سالگی همراه با فرزندانش به ساخت تندیس‌های مومی و نمایش آن مشغول بود، اما شاید فکرش را هم نمی‌کرد که روزی مردم برای دیدن تندیس‌هایش در صف‌هایی چنین طولانی بایستند. برخی از آثاری که به دست مادام توسو ساخته شده، هنوز باقی مانده ‌است؛ این موزه آنقدر در فرهنگ عامه مشخص و شناخته شده است که حتی در برخی فیلم‌ها و سریال‌ها هم به آن اشاره می‌شود. به نظر می‌رسد که برای یک بار هم که شده باید از این موزه‌ها دیدن کرد.

بلیط هواپیما به مقصد سن پترزبورگ

لابد با خواندن نام سن پترزبورگ حدس زده‌اید که می‌خواهیم به موزه‌ی آرمیتاژ سر بزنیم؛ این موزه کلکسیون گرانبهایی از بیش از سه میلیون عصر هنری را گرد آورده‌است. آثاری از عصر سنگ تا قرن بیستم؛ ساختمان موزه که در کنار رودخانه‌ی نوا واقع شده خود نیز یک شاهکار معماری باروک است که در قرن  18 ساخت آن پایان یافته و تا سال‌ها محل اقامت تزارها بوده ‌است. تا آنکه کاترین کبیر ملکه‌ی روسیه، 255  اثر نقاشی از برلین خریداری و همان سال موزه را بنا کرد. آثار نقاشی بسیار ارزشمندی را در اینجا می‌توانید ببینید. آثاری از ون‌گوگ، رامبراند، گویا و...، اگر دوستدار نقاشی هستید، این موزه را در فهرست دیدنی‌های خود بگذارید.

اما این موزه بخشی از میراث هنری و فرهنگی ایران را نیز در خود جای داده ‌است، از جمله چند نقاشی از قرن 19 میلادی، اشیا سفالی، نقش برجسته‌ و بسیاری آثار دیگر که قدمت آن از هزاره‌ی چهارم قبل از میلاد تا عصر حاضر است. این هم دلیلی دیگر برای سفر به این موزه!

اگر بلیط شما به مقصد مسکو است، می‌توانید یک روز از سفر خود را به دیدن این موزه اختصاص دهید. با استفاده از قطار تندروی مسکو-سن پترزبورگ به‌راحتی به آنجا خواهید رسید و یک روز فراموش نشدنی را در آنجا سپری خواهید کرد.

فهرست موزه‌های دیدنی تمام نشده‌اند، هنوز چند موزه‌ی جالب توجه دیگر مانده‌است که می‌خواهیم آنها را به شما معرفی کنیم، شاید بلیط هواپیمای سفر بعدی شما به شهری باشد که یکی از این موزه‌ها را در خود جای داده‌ است.   

www.safarestan.com

                                                    

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.