مجله‌ی الکترونیک سفرستان

جامع‌ترین وب‌سایت فروش بلیط هواپیما و هتل

مجله‌ی الکترونیک سفرستان

جامع‌ترین وب‌سایت فروش بلیط هواپیما و هتل

بلیط هواپیما به مقصد سنگال

1001 جایی‌که پیش از مرگ باید دید- در این قسمت از 1001 جایی‌که پیش از مرگ باید دید می‌خواهیم سری بزنیم به سنگال، کشوری کوچک در غرب آفریقا و در حاشیه‌ی اقیانوس اطلس، یکی دیگر از گنجینه‌های آفریقا، این پهنه‌ی شگفت‌انگیز؛ سنگال نقش مهمی در سیاست آفریقا دارد به علاوه برای دوستداران فوتبال و مسابقات رالی هم نامی آشناست.

پیش از سفر به این سرزمین زیبا شاید بد نباشد نگاهی به تاریخش بیاندازیم. در قرن 11 با نفوذ اعراب مسلمان به آفریقا، سنگالی‌ها به اسلام گرویدند گفتنی است این کشور در زمان قدیم اقامتگاه یکی از اقوام آفریقایی به نام توکولئور بوده‌است.

در کشاکش قدرت طلبی غرب برای تصاحب سرزمین‌های تازه، در قرن 17 فرانسوی‌ها بندری در سنگال به نام سن لوئی ساختند و در سال 1895، سنگال را مستعمره‌ی خود کردند و زبان رسمی فرانسوی این کشور نیز میراث همان دوران است. سرانجام در چهارم وریل 1960 سنگال اعلام استقلال کرد و چندی بعد یک جمهوری مستقل تشکیل داد.

در این کشور کوچک آثار تاریخی و طبیعی جالب توجهی برای دیدن وجود دارد که می‌تواند سفر به آنجا را خاطره‌انگیز کند، در ادامه به چند میراث طبیعی و تاریخی اشاره می‌کنیم.

داکار

شهرهای آفریقایی همیشه قلب‌ها را به تسخیر خود در می‌آورد، همچون داکار، پایتخت سنگال، شاید این به خاطر مهمان‌نوازی و خونگرمی آفریقایی‌هاست که می‌تواند اقامت درشهرهایشان را  دلچسب کند. آنها که داکار را دیده‌اند می‌گویند این شهر به یک نقاشی می‌ماند که با رنگ‌های شاد و زنده تصویر شده‌است.

در بخش قدیمی شهر، مدینا(Medina) شما خیابان‌های باریک و تو در تویی را خواهید دید که گاری‌ها در آن به آرامی حرکت می‌کنند و فروشندگان، دست سازه‌های محلی را به فروش می‌رسانند. داکار شهر هنر نیز هست، اگر به هنر‌های تجسمی علاقمند هستید به دهکده‌ی هنر(Village des Arts) سر بزنید؛ در اینجا می‌توانید بهترین آثار هنری سنگال را بیابید که حتی امضای عکاسان، نقاشان و مجمسه‌سازان خالق آن بر رویش به چشم می‌خورد. اگر بخت یارتان باشد شاید حتی بتوانید دقایقی با خود آنها هم گپی بزنید.

وقتی در داکار هستید، دیدن دو بازار مهم این شهر را از دست ندهید، جایی‌که می‌توانید ساعت‌ها خود را در آنها گم کنید، جایی‌که در میان رنگ‌ها و بوها، روح شهر را احساس می‌کنید. مارشه کرمل(Marche Kermel) بازاری است قدیمی که در اواخر قرن 19 ساخته شده و اکنون می‌توانید در آن محصولات سنگالی به ویژه ماهی و غذاهای دریایی را بیابید.

بازار دیگر Marche des HLM است که محل فروش محصولات مربوط به مد آفریقایی است، یادتان باشد وقتی به بازارهای آفریقایی قدم می‌گذارید چانه زدن را فراموش نکنید!

دریاچه‌ی صورتی

این دریاچه‌ی شگفت‌انگیز و کم ‌نظیر در جهان خود به تنهایی می‌تواند سنگال را در فهرست 1001 جای دیدنی پیش از مرگ قرار دهد. علت نام‌گذاری دریاچه‌ی صورتی(Lake Retba) دقیقا به خاطر رنگ آن است که با توجه به شدت تابش نور خورشید از صورتی تا بنفش متغیر است. علت این رنگ عجیب تراکم و غلظت نمک و مواد معدنی و واکنش آن با برخی باکتری‌هاست. غلظت نمک به قدری است که باعث شناور شدن هر شناگری بر روی آب می‌شود. استخراج مواد معدنی و فروش آن یکی از منابع کسب درآمد برای محلی‌هاست. گفتنی است نقطه‌ی پایان مسابقه‌ی رالی داکار نیز اینجاست. اگر بلیط هواپیمای شما به مقصد داکار است می‌توانید با اجاره‌ی یک اتومبیل و طی کردن 30 کیلومتر خود را به اینجا برسانید.

سن لوئی(Saint- Louis)

این بندرگاه که توسط فرانسوی‌ها ساخته شد، بر روی جزیره‌ای با همین نام قرار دارد، شهری که انگار در میان زمان گم شده‌، روزی پایتخت سنگال بوده‌است. سن لوئی اکنون به خاطر دو چیز بسیار شهرت دارد، یکی بنایی که ساخته‌ی گوستاو ایفل، معمار شهیر فرانسوی است و دیگری جشنواره‌ی موسیقی جاز که هرساله مخاطبان زیادی را به این شهر می‌کشاند. گفتنی است در سال 2000 این شهر وارد فهرست میراث فرهنگی یونسکو شد.

جزیره‌ی گوری(Gorée)

جزیره‌ی گوری یا جزیره‌ی بردگان از آثار ثبت شده در میراث فرهنگی یونسکو است این جزیره که برگی از تاریخی تیره است در بین قرن 15 تا 19 یکی از مراکز برده‌فروشی بوده‌است، قلعه‌ای در این جزیره وجود دارد که به " در بی بازگشت" مشهور بوده‌است. با بازدید از آنجا راهنماها به شما می‌گویند چه بر سر بردگان می‌گذشته، آنچه درباره‌ی گذشته‌ی تاریخی این مکان می‌شنوید، بسیار تلخ خواهد بود.

پارک هان(Park Hann) و رودخانه‌ی گامبیا

مگر می‌شود از آفریقا نوشت و از حیات وحش آن چیزی نگفت! اگر می‌خواهید حیات وحش آفریقا را ببینید سری به پارک هان در شش کیلومتری داکار بزنید. در آنجا می‌توانید ترکیب شگفت‌انگیز حیات گیاهی و جانوری منطقه را ببینید. اگر به سنگال سفر می‌کنید بازدید از رودخانه‌ی گامبیا که از میراث ثبت شده‌ی یونسکوست را نیز از دست ندهید.

بدانید:

پیش از سفر به سنگال بر طبق قوانین کشورهای آفریقایی شما باید واکسن تب زرد زده و کارت ممهور زردرنگ خود را همراه داشته‌باشید. در مناطق شلوغ حتما حواستان به اموال شخصی و کیف خود باشد. مراجع قانونی پیشنهاد می‌کنند به جای آنکه اصل مدارک شناساییتان را به همراه داشته‌باشید، کپی آنها را در کیف خود بگذارید. ریسک مالاریا در مناطقی از سنگال بالاست، پیش و بعد از سفر با پزشک خود مشورت کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.