مجله‌ی الکترونیک سفرستان

جامع‌ترین وب‌سایت فروش بلیط هواپیما و هتل

مجله‌ی الکترونیک سفرستان

جامع‌ترین وب‌سایت فروش بلیط هواپیما و هتل

سفر، غذا و دیگر هیچ!

در سفر خوردن خوراک‌های محلی یکی از فعالیت‌های همیشگی  است به ویژه آنکه ما را به جهان خوارک‌های آن کشور می‌برد، جهانی که بدون شک جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ هر ملتی دارد. یکی از راه‌ها رفتن به رستوران‌های معروف و مشهور هر شهر است که در آنجا با بشقاب‌هایی خیره‌کننده و طعم‌هایی ویژه حاصل کار بهترین سرآشپزان، پذیرایی می‌شوید. اما اگر به زندگی روزمره‌ی خود در محل اقامتمان بنگریم، می‌بینیم ما نیز هر روز برای خوردن غذا به رستوران‌های پر زرق و برق نمی‌رویم، خوراکی‌ فروشی‌های کنار خیابان چه در قالب چرخ‌های متحرک و چه در قالب مغازه‌های کوچک، نقش مهمی در برنامه‌ی غذایی روزانه‌ی ما دارند؛ هر شهر متناسب با شرایط اقلیمی خود، خوراکی‌های جالب توجه و خوشمزه‌ای دارد که می‌توان آنها را به عنوان یک وعده‌ی غذایی کامل و یا یک میان وعده نوش جان کرد. گفتنی است خوراکی‌های خیابانی به معنای ناسالم و بی کیفیت بودن غذاهای ارایه شده نیست، بلکه آنها را می‌توان سبکی خاص از فرهنگ غذایی دانست که در سرتاسر جهان وجود دارد. اگر می‌خواهید سفر خود را به شهری کامل کنید، حتما درباره‌ی خوراکی‌های خیابانی جایی که بلیط هواپیمایتان را به آنجا خریده‌اید، تحقیق کنید و در مقصد بهترین آنها را امتحان کنید. در ادامه خوراکی‌های خیابانی معروف چند شهر را به شما معرفی می‌کنیم.

سنگاپور

به لطف قوانین سخت‌گیرانه‌ی بهداشتی، سنگاپور یکی از امن‌ترین کشورهایی است که با خیال راحت می‌توانید در آن غذاهای خیابانی را امتحان کنید. در سنگاپور، مالزی و هنگ کنگ بازارهای غذایی وجود دارد که در آن غرفه‌های مختلف، خوراکی‌های گوناگون و نه چندان گران را به مشتریان عرضه می‌کنند که به آنها هاوکر سنتر(Hawker) گفته می‌شود، یکی از بهترین این بازارها، مرکز غذایی ماکس‌ول(Maxwell Food Center) است، اگر بلیط هواپیمای شما به مقصد سنگاپور است، حتما به این بازار غذا سر بزنید.

خوراک‌های پیشنهادی:

مرغ هاینانِسه(Hainanese) غذایی که از ترکیب برنج معطر با ادویه‌هایی همچون زنجبیل و فلفل و مرغ پخته شده درست می‌شود.؛ سوپ قلم و پن‌کیک بادام زمینی(Chiang Kueh)

 پالرمو

وقتی صحبت از ایتالیا می‌شود، بدون شک هرکسی به یاد پاستا و پیتزا می‌افتد،  اما گفتنی است برخی از بهترین‌ غذاهای این کشور خوشمزه، در دکه‌های کنار خیابان عرضه می‌شود. اگر بلیط هواپیمای شما به مقصد ایتالیاست و یک فرد غذادوست هستید، حتما سری به پالرمو در سیسیل بزنید جایی که در دکه‌های کوچک گوشه و کنار شهر هر غذایی که فکرش را کنید از خاگینه‌ی نخود تا ساندویچ جگر به فروش می‌رسد. این غذاها هم خوب پخته می‌شوند و هم طرفداران بسیاری دارند، آنقدر که لازم نیست نگران سالم وتازه بودن آنها باشید

دکه‌های خوراکی همه جای شهر دیده می‌شوند، اما اگر دوستدار غذاهای دریایی هستید، بهترین آن را می‌توانید در بورجو وچیو(Borgo Vecchio) پیدا کنید، جاییکه هر روز ماهی‌ها، تازه صید شده و سرخ می‌شود.

پیشنهاد ویژه: ساندویچ خاگینه‌ی نخود(Pane con panelle)

مراکش

شهر مراکش با آن ادویه‌های خاص و رنگارنگ، در دنیای خوراکی‌های خیابانی، جشنواره‌ای از طعم و مزه است. اگر به دنبال دکه‌ها و خوراکی فروشی‌های مطمئن می‌گردید به میدان جما الفنا بروید، جاییکه هر شب بدل به ضیافتی بزرگ برای ارایه‌ی غذهای محلی و خوشمزه شده و از شما با انواع گوشت‌های مزه دار شده با ادویه‌های محلی پذیرایی می‌کنند. البته بهتر است در مکان‌های دیگر با دقت بیشتری از دکه‌های خوراکی فروشی خرید کنید.

خوراک‌های پیشنهادی:

استیلا( پیراشکی با گوشت کبوتر)، سوپ حلزون و شیرینی‌های کنجدی

بمبئی

حتی کسانی هم که به هند سفر نکرده‌اند می‌توانند تصور کنند که شهرهای هند، یک سفر ماجراجویانه‌ی خوراکی است؛ در خیابان‌های بمبئی، 250 هزار بازار غذا است و گشتن در میان این بازارها می‌تواند خود به بخشی از برنامه‌ی سیاحتیتان بدل شود. اینجا مقصدی مناسب برای گیاه‌خواران نیز هست. اما اگر بلیط هواپیمای شما به مقصد بمبئی است و می‌خواهید غذاهای محلی را در این بازارهای خیابانی بچشید، حسابی حواستان را جمع کنید، از میان همه‌ی این دکه‌ها تنها حدود 17 هزار خوراکی فروشی دارای مجوزهای لازم هستند پس حتما غذاهایی را بخورید که خوب پخته می‌شوند و از خوردن لبنیات در این بازارها هم پرهیز کنید.

جهان خوراکی‌ها آنقدر جذاب است که خواندن درباره‌ی آنها هم می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد به همین دلیل هم نمی‌خواهیم این مقاله را اینجا به پایان برسانیم، هنوز شهرهای شگفت‌انگیز و خوراکی‌های منحصر به فرد بسیاری برای معرفی باقی مانده‌اند، پس با ما در قسمت بعد نیز همراه شوید، شاید بلیط هواپیمای شما به مقصد شهری باشد که می‌خواهیم غذاهای خوشمزه‌اش را به شما معرفی کنیم.

برای دین عکسهای بازارها به این وب سایت سفرستان مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.