مجله‌ی الکترونیک سفرستان

جامع‌ترین وب‌سایت فروش بلیط هواپیما و هتل

مجله‌ی الکترونیک سفرستان

جامع‌ترین وب‌سایت فروش بلیط هواپیما و هتل

امسال سال توست!


تعطیلات آغازین سال تمام شد و امروز اولین روز کاری سال جدید، به تعبیری اولین روز، همراه شد با آغاز هفته! این آغاز در آغاز شاید بی حکمت هم نباشد. هفته‌ای که هوای فرح بخش پس از چند روز بارندگی، نوید بهترین‌ها را می‌دهد و به قول شاعر ماه و خورشید و فلک درکارند تا امسال سال تو شود.

حتما شما هم شنیده‌اید که می‌گویند سال را هرگونه که شروع کنی تا پایان همان است، پس بیاییم و قراری بگذاریم، گرچه به عمل درآوردن این قرار بس دشوار است، اما می‌توان در تحقق آن کوشید، بیاییم این هفته، این آغاز کار، این سال را با دیدی مثبت‌تر با تلاش برای رسیدن به دیدی مثبت‌تر شروع کنیم، این به معنای آن است که در شرایط دشوار هم بتوانیم آرامش فکری خود را حفظ کنیم و اینگونه توفان‌ها را پشت سر بگذاریم.

امسال بیاییم و بیشتر به خومان توجه کنیم، بیاییم برنامه‌ای مدون و پر تلاش را برای خودمان بچینیم، اهدافمان را همین امروز و پیش از آنکه دوباره در هجوم روزمرگی قرار گیریم یادداشت کنیم تا هرکچا که باید به آنها رجوع کنیم، بیاییم و چند قرار ساده با خود بگذاریم:

بیشتر کتاب بخوانیم

همه‌ی ما می‌دانیم که هرچه بیشتر بخوانیم، افق‌های فکری ما گسترده‌تر و دانشمان بیشتر می‌شود، چه بسا حتی تجربه‌ی ما نیز درباره‌ی موقعیت‌های گوناگون افزون شود، حتی شنیده‌ام کسانی که کتاب می‌خوانند به نسبت کمتر پیش‌داوری می‌کنند و می‌توانند ارتباط بهتری با اطرافیانشان برقرار کنند، اما کتاب خواندن یک اثر بی‌نظیر دیگر هم دارد و آن آرامش روحی است؛ بله وقتی ما با داستانی جذاب همراه می‌شویم در قلمروهایی تازه خود را گم می‌کنیم، همراه شدن با شخصیت‌ها یک کتاب ما را از زندگی روزمره، نگرانی‌ها و افکار منفی دور می‌کند، انگار که به یک سفر مجازی در زمان و مکان رفته باشیم.

بیشتر با خانواده و عزیزانمان باشیم

یک واقعیت تلخ وجود دارد، وقتی صحبت از گرفتاری‌های کاری و خستگی می‌شود، اولین کسانی را که فراموش می‌کنیم، اعضای خانواده و عزیزانمان است شاید برای آنکه می‌دانیم آنها شرایط ما را درک می‌کنند، ناگهان به خود می‌آییم و می‌بینیم که چندین و چند روز گذشته و یک بعد از ظهر و یا یک روز کامل را به دور از نگرانی‌ها و مشغله‌هایمان و صحبت درباره‌ی آنها با عزیزانمان نبوده‌ایم؛ شاید امسال بهتر باشد یک روز در هفته را به برنامه‌ای خاص با آنها اختصاص دهیم، تمامی کارهایمان را کنار بگذاریم و چند ساعت را از در کنار هم بودن لذت ببریم.

بیشتر ورزش کنیم

ورزش فقط موجب سلامت جسم نمی‌شود، سلامت روح و ذهن را هم ورزش تضمین می‌کند. ورزش کردن به گواه دلایل ثابت شده‌ی علمی استرس و افسردگی را کاهش می‌دهد و به عبارتی سطح خوشحالی و حال خوبمان را افزایش می‌دهد. ورزش منظم سبب می‌شود تا ورزیده‌تر شویم و تاثیرات بیرونی آن نه تنها برای خودمان بلکه برای دیگران هم مشهود خواهد بود و همین امر سبب می‌شود تا تصویر ما از خودمان بهبود یابد و ایجاد احساس خوب نسبت به خود و لمس پیشرفتمان بدون شک در افزایش اعتماد به نفس که اساس بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی ماست، به طرز شگفت‌آوری موثر است.

بیشتر سفر کنیم

بیشتر سفر کنیم به همین سادگی! از هر فرصتی برای کشف جهان اطرافمان استفاده کنیم، از سفرهای کوتاه به مقاصد نزدیک گرفته تا سفرهای چند روزه به مقاصد دورتر!  در سفر شما ابعاد و توانایی‌های نامکشوف وجودیتان را می‌یابید، دیدن تازه‌ها و یا دیدن دیدنی‌ها به شکلی تازه، جهانتان را گسترده‌تر می‌کند، تجربه‌های سفر شما را بالغ‌تر و پخته‌تر می‌کندو چه بسا شما را قادر می‌سازد تا راحت‌تر بگیرید. وقتی برای آخر هفته‌ها و تعطیلات خود برنامه ریخته‌اید، انگیزه‌ای قوی در شما ایجاد می‌شود و پرانرژی‌تر روزهای کاری را سپری می‌کنید.

بیشتر کارهای تازه کنیم

در برنامه‌ی سال جدید خود آموختن یک فعالیت تازه را قرار دهید، یک زبان جدید، یک ورزش تازه، یک ساز و ...؛ شاید امسال همان سالی است که قرار است یکی از آرزوهایتان را برآورده کنید، به دنبال آن تصویر ذهنی قدیمی بروید و آموختن را همین بهار آغاز کنید، گاه این کار چندان هم دشوار نیست تنها یک تصمیم‌گیری می‌خواهد و بس تا در مسیرش قرار بگیرد وسپس به سرعت قدم‌ها را بپیمایید.

امسال خود را در برابر خستگی‌های روحی و فکرهای منفی مجهز کنیم، بگذاریم با ریتم زندگی همراه شویم و با حالی خوش این سال شگفت‌انگیز را آغاز کنیم، تردید نکنید که رویدادهای خوش در انتظار شما هستند زندگی پیش روست!

سفرستان سالی پر از موفقیت و سلامتی و سفر را برایتان آرزو می کند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.