مجله‌ی الکترونیک سفرستان

جامع‌ترین وب‌سایت فروش بلیط هواپیما و هتل

مجله‌ی الکترونیک سفرستان

جامع‌ترین وب‌سایت فروش بلیط هواپیما و هتل

اگر تنها به سفر می‌روید، بخوانید!


منبع: Travel and leisure

تنها سفر کردن تجربه‌ای است که هر یک از ما دست کم برای یک بار باید آن را داشته‌باشیم. از کسانیکه تنها سفر کرده‌اند بپرسید، بدون شک آنها به شما توصیه خواهند کرد، یک بار بدون دوستان و همراهانتان به سفر بروید. تنها سفر کردن، فعالیتی متهورانه است، چراکه شما به تنهایی باید تمامی برنامه‌ی سفر خود را پیش ببرید و بیش از پیش به خود متکی باشید. این روزها اقبال مردم به اینگونه سفر کردن بیشتر شده‌است، مطالعات نشان می‌دهد در سال 2015 از هر پنج مسافر یک نفر تنها به سفر تفریحی رفته‌است.

آزادی عمل و فرصت بیشتری که شما می‌یابید تا به خود برسید، تنها بخشی از هزاران دلیل در مفید بودن این تجربه‌ی شگرف است. اما در کنار تمامی مزیت‌ها باید نکاتی را نیز مد نظر داشته‌باشید تا هم امنیتتان در سفر حفظ شود و هم بتوانید از زمانتان بهترین استفاده را کنید تا بهترین خاطره‌ها را رقم بزنید. پس بلیط هواپیمایتان را برای یک ماجراجویی جدید بخرید و مقاله‌ی زیر را تا انتها خوانده و به آن عمل کنید!

خودتان را به رستوران دعوت کنید!

وقتی به تنهایی و با یک کوله پشتی به سفر می‌رویم، همیشه هم نباید برای خوردن غذا عجله به خرج دهیم و غذایمان را بگیریم و برویم تا در گوشه‌ای آرام و یا در محل اقامتمان آن را بخوریم. گاهی هم خوب است که خودتان را به یک رستوران خوب دعوت کنید، آنگونه که با دوستان یا خانواده‌ی خود می‌روید، در آرامش بنشینید و غذایتان را نوش جان کنید، اگر امکانش باشد، می‌توانید پشت پیشخوان بنشینید، در شهرهای پرگردشگر گارسون‌ها و کارمندان رستوران در بیشتر مواقع با خوش‌رویی به رسم میزبانی با شما مشغول گفت‌و‌گو خواهند شد.

با محلی‌ها صحبت کنید!

شاید کمی برایتان سخت باشد که بخواهید با غریبه‌ها صحبت کنید و کمی احساس خجالت کنید. پیش از آنکه به سفر بروید کمی درباره‌ی مقصد پرس‌و‌جو کنید؛ از دوستان و اقوامتان بپرسید به مقصد مورد نظر شما سفر کرده‌اند یا نه، شاید از آنجا تجربه و یا خاطره‌ای داشته‌باشند که به کارتان بیاید.

به هرحال اگر اینگونه هم نبود نگران نباشید بهترین کار برای آنکه سر صحبت را با غریبه‌ها باز کنید این است که بگویید از کجا می‌آیید و آیا آنها پیشنهاد خاصی برای شما دارند؟ آیا مکان خاصی را برای بازدید می‌دانند که به شما معرفی کنند؟

با زبان آن کشور کمی آشنا باشید!

به هر مقصدی که سفر می‌کنید بهتر است کمی با زبان آن کشور آشنا شوید، منظورمان این نیست که یک دوره‌ی آموزشی بروید، کافیست لغاتی که برای سلام و احوال‌پرسی استفاده می‌شود را بدانید، نصب یک لغت‌نامه بر روی تلفن همراهتان نیز راهکاری است که در طول سفر بسیار به شما کمک خواهد کرد.

کمی با طبیعت

اگر مقصد مورد نظر این امکان را می‌دهد حتما بخشی از سفرتان را در طبیعت سپری کنید. البته یادتان باشد وقتی تنها سفر می‌کنید مثل بسیاری از کارهای دیگر، باید حواستان به سطح ماجراجوییتان باشد، وقتی می‌گوییم سپری کردن وقت در طبیعت حتما لازم نیست که تا ارتفاع چند هزار متری یک کوه بروید و یا از یک آبشار بزرگ به درون دریاچه  بپرید! بلکه یک پیاده‌روی در جنگل و یا دوچرخه سواری هم می‌تواند برایتان بسیار لذت‌بخش باشد.

حواستان را بیشتر جمع کنید!

در هر سفر چه تنها و چه با گروه، توصیه می‌شود که حواستان به کیف و وسایل شخصیتان باشد، توصیه‌ای که شما همیشه آن را در ذهن دارید، اما وقتی به تنهایی سفر می‌کنید باید حواستان را به تمامی جمع کنید، حتی پشت سرتان هم باید چشم داشته‌باشد، به هرجای جدیدی که وارد می‌شوید، بهتر است که در ابتدا تمام زاویا و گوشه‌و کنارها را بررسی کنید. گفتنی است که این کار برایتان بدل به یک توانایی می‌شود که آن را از سفر برای خود به سوغات خواهید آورد.

کاری جدید بیاموزید!

تنها سفر کردن، خود، مرزهای فکریتان را گسترش می‌دهد پس وقتی دست به این تجربه‌ی شگرف می‌زنید، چه بهتر که آن را کامل‌تر کنید؛ یک کلاس کوتاه مدت پیدا کرده و در آن شرکت کنید، کاری که همیشه دلتان می‌خواسته تجربه کنید و یا چیزی که برایتان جالب به نظر می‌رسد، مثلا یک کلاس آشپزی، قایق‌رانی و ...

علاوه بر آنکه تجربه‌ای جدید می‌یابید، شما با افرادی از ملیت‌های مختلف آشنا می‌شوید که همین امر می‌تواند برایتان بسیار لذت‌بخش شود.

تمامی جوانب را بررسی کنید.

به عنوان توصیه آخر، پیش از سفر تمامی جوانب را بررسی کنید، از اعتبار پاسپورت و ویزایتان مطمئن شوید، قوانینی مربوطه‌ی مقصد را مطالعه کنید، بدانید در صورت بروز مشکل به چه کسانی باید مراجعه کنید و حتما با چند نفر برنامه‌ی دقیق سفرتان را درمیان بگذارید.

 

گاهی لازم است خودخواه باشیم، یک تعطیلی را به تمامی به خودمان اختصاص دهیم تا آنگونه که می‌خواهیم زمانمان را سپری کنیم، تردید نداشته باشید چنین سفری سطح انرژی شما را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد. وقت را از دست ندهید برای یک ماجراجویی کامل کافیست یک بلیط هواپیما بخرید و کوله پشتیتان را ببندید!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.