مجله‌ی الکترونیک سفرستان

جامع‌ترین وب‌سایت فروش بلیط هواپیما و هتل

مجله‌ی الکترونیک سفرستان

جامع‌ترین وب‌سایت فروش بلیط هواپیما و هتل

دور دنیا با تن تن


منبع: secondbreakfast

87 سال پیش، یک خبرنگار جوان با یک قطار به همراه سگش میلو از بروکسل به مسکو رفت تا ماجراهای تن تن و میلو آغاز شود، داستان‌هایی به قلم هرژه که تا همین امروز به تعداد طرفداران و دوستدارانش افزوده می‌شود. تن تن و میلو به دور دنیا می‌روند و از انفجارهای گوناگون، آدم ربایی و تبهکاران بین‌المللی می‌گریزند، سفرهایی به مقاصدی که برخی در عالم واقع وجود دارند و برخی ساخته‌ی ذهن خلاق نویسنده‌ است. تن تن و میلو برای دوستداران سفر می‌تواند بسیار جالب و حتی آموزنده هم باشد! ببینیم تن تن و میلو، کاپیتان هادوک، برادران تامپسون و پروفسور تورنسل چگونه به دوردنیا سفر می‌کنند!

روسیه

تن تن در سرزمین شوراها، اولین کتاب از مجموعه‌ داستان‌های تن تن و میلو است که در آن تن تن با یک قطار خود را از بروکسل به مسکو می‌رساند؛ اگر بلیط هواپیمای شما به مقصد بروکسل است، شاید بد نباشد از آنجا با یک قطار خود را به مسکو برسانید، جالب است بدانید بر روی جلد این کتاب که نسخه‌ی اول آن به گنجی برای کلکسیونر‌ها بدل شده، تصویر  کلسیای جامع بازیل دیده‌ می‌شود.

به سوی آفریقا

تن تن در کتاب تن تن در کنگو، به این کشور آفریقایی سفر می‌کند و در آن می‌توان تصویری از بومیان کنگو و حیات وحش آفریقا را دید، این کتاب اما پس از انتشار انتقادات زیادی را به همراه داشت، هرژه به نژادپرستی و نیز تصویر کردن کشتار حیوانات متهم شد، پس از آن هرژه سعی کرد تا داستانهای تن تن منتشر کننده‌ی پیام‌های بشر دوستانه باشد.

اسکاتلند

برای سفر به اسکاتلند باید داستان جزیره‌ی سیاه را بخوانید؛ تن تن توسط دو خلبان ناشناس هدف گلوله قرار می‌گیرد و بعد از بهبودی در تعقیب آنها به یک گروه خلافکار در اسکاتلند می‌رسد که کارشان جعل اسکناس است. البته جزیره‌ی سیاه، مکانی است که ساخته‌ی ذهن نویسنده است، اما داستان در کشور اسکاتلند اتفاق می‌افتد.  این کتاب برای عاشقان سفر می‌تواند یک دستور العمل جالب باشد. تن تن برای آنکه خود را به جزیره سیاه برساند، از قطار و قایق استفاده می‌کند، ماشین اجاره کرده و تاکسی می‌گیرد، با هواپیماهای سبک سفر می‌کند و در نهایت پس از به انجام رساندن ماموریت و در زمان بازگشت، یک بلیط هواپیما تهیه کرده و به آسودگی در آن می‌نشیند و برمی‌گردد. اگر تن تن در دنیای کنونی زندگی می‌کرد، بدون شک صفحه‌ی اینستاگرامش طرفداران زیادی را به خود جلب می‌کرد.

به سوی پرو

 اگر به کشور پرو، این سرزمین زیبا و اسرارآمیز علاقمندید، کتاب معبد خورشید، چهاردهمین کتاب از مجموعه‌ی تن تن و میلو را بخوانید؛ پروفسور تورنسل گم می‌شود و به این ترتیب تن تن و کاپیتان هادوک برای یافتن او عازم پرو می‌شوند. در این کتاب شما در گذر از کوه‌ها و جنگل‌های بارانی و بقایای تمدن اینکا، همراه آنها می‌شوید.

تبت

کتاب تن تن در تبت، از یک نظر کتاب ویژه‌ای است، در این داستان خبری از تبهکاران نیست، در سفری که تن تن به چین داشت، دوستی پیدا کرد که او تن تن را به تبت دعوت می‌کند، این سفر در واقع یک سفر اکتشافی به درون هم، برای تن تن به حساب می‌آید. این کتاب زیبایی‌های کوهستان‌های برفی را به شما نشان می‌دهد.

در آب‌های اقیانوس منجمد شمالی

تن تن و ستاره‌ی اسرارآمیز یکی از کتاب‌های جذاب و خواندنی این مجموعه است؛ تن تن متوجه یک ستاره‌ی اضافی در دب اکبر شده و با پیگیری و صحبت با پروفسور تورنسل متوجه می‌شود شهاب سنگی با زمین برخورد خواهدکرد با سقوط تکه‌ای از شهاب سنگ در اقیانوس منجمد شمالی، آنها راهی سفری اکتشافی به آنجا می‌شوند.

اولین مسافران ماه

ماجراجویی تن تن به دیدنی‌های زمین محدود نمی‌شود؛ او، میلو، وکاپیتان هادوک، توسط پروفسور تورنسل به یک سفر اکتشافی دعوت می‌شوند. جالب است بدانید، داستان به ماه قدم گذاشتیم در سال 1954 نوشته‌شد در حالیکه نیل آرمسترانگ در سال 1969 برای اولین بار قدم بر ماه گذاشت!

بروکسل زادگاه تن تن

تن تن و خالقش هر دو اهل بروکسل هستند، در خلق داستان‌های تن تن، هرژه از بسیاری از مکان‌های این شهر الهام گرفته‌ و شاید برای همین است که داستان‌ها و شخصیت‌های آن تا این حد زنده و ملموس به نظر می‌رسند. اکنون تن تن و خالق آن هرژه از افتخارات اهالی بروکسل محسوب می‌شود؛ اگر از هواداران تن تن هستید و بلیط هواپیمای شما به مقصد بروکسل است، حتما به موزه‌ی هرژه سر بزنید. در یکی از سالن‌های این موزه نحوه‌ی کار و طراحی هرژه برای بینندگان بازسازی شده‌است.

درس‌هایی که تن تن به ما می‌دهد:

همانطور که پیشتر گفتیم، ماجراهای تن تن برای سفر دوستان یک راهنمای کارآمد می‌تواند باشد، ماجراهای تن تن این توصیه‌ها را برای ما به همراه دارد:

·      سبک سفر کنیم!

·      پیش از سفر درباره‌ی کشور مقصد، مردمان و فرهنگ آنها به خوبی تحقیق کنیم.

·      خوش‌بین باشیم.

·      خونسردی خود را در همه حال حفظ کنیم.

·      با مردمان کشورهای دیگر دوست شویم.

·      به فرهنگ کشورها احترام بگذاریم.

·      لذت خوردن غذاهای محلی را از دست ندهیم.

·      آمادگی بدنیمان را تقویت کنیم.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.