مجله‌ی الکترونیک سفرستان

جامع‌ترین وب‌سایت فروش بلیط هواپیما و هتل

مجله‌ی الکترونیک سفرستان

جامع‌ترین وب‌سایت فروش بلیط هواپیما و هتل

سوغاتی‌های خاص، برای دوستان خاص

سوغاتی‌های خاص، برای دوستان خاص

بدون شک مهم‌ترین بخش هر سفر خرید سوغاتی است، برای بسیاری که اینگونه است آمار نشان می‌دهد، 65 درصد گردشگران  سفر خود را با خرید سوغاتی کامل می‌کنند. سوغات در واقع نشانی مجسم از خاطرات خوش سفر ماست و به علاوه در بیشتر فرهنگ‌ها رسم است که افراد در بازگشت از سفر نشانی هرچند کوچک از مقصد را برای دوستانشان به همراه بیاورند، گاه این یادگار اقلامی است که کشور مقصد به داشتن آن معروف است مثل قهوه‌ی استانبول، گز اصفهان، شکلات سوییسی و ... و گاه هم تنها تکه‌ای لباس و یا یک یادگار روی یخچالی می‌تواند باشد. اما برخی مسافران هم هستند که به دنبال سوغاتی‌های بسیار خاص و عجیب هستند به عبارت دیگر آنها روحیه‌ی ماجراجویانه‌ی خود را در اینجا نیز می‌خواهند به کار گیرند؛ در ادامه چند سوغاتی خاص و منحصر به فرد از سراسر دنیا را به شما معرفی خواهیم کرد، شاید مقصد بلیط هواپیمای شما نیز در میان آنها باشد!

شربت تار؛ فنلاند(Tar Syrup)

این شربت درواقع شیره‌ی درخت کاج است که طعمی دودی و قوی دارد و با خوردن آن بو ومزه‌ی کاج را در دهان خود احساس می‌کنید! این شربت را در بیشتر فروشگاه‌های مواد غذایی می‌توانید پیدا کنید از این شیره برای طعم دادن به پن‌کیک و بستنی استفاده می‌شود. قیمت هر بطری از آن 8 دلار است.

کیت کت چای سبز؛ ژاپن

این کیت کیت‌ها مثل ویفرهای معمولی کیت کت نیست، با لایه‌ای از آبنبات چای سبز پوشانده شده و با خوردن آن بیش از هرچیز طعم چای سبز را احساس خواهید کرد؛ کیت کت‌های طعم‌دار به همین جا ختم نمی‌شوند، در ژاپن شما این ویفرها را با طعم‌های عجیب و غریب دیگری همچون کدو حلوایی نیز خواهید یافت! قیمت این شکلات‌ها دو دلار است.

توتوکی باکو؛ ژاپن

یک سوغاتی عجیب دیگر از ژاپن، کشور تکنولوژی، اگر دوستی دارید که عاشق اسباب بازی است و بلیط هواپیمای شما هم به مقصد توکیو است، برای او یک توتوکی باکو بگیرید! کافی است او انگشت خود را درون سوراخ این دستگاه کوچک قرار دهد تا به طور مجازی موجود کامپیوتری درون آن را نوازش کند!

یک بطری از آب‌های عمیق اقیانوس؛ هاوایی

از هاوایی می‌توانید برای عزیزانتان یک بطری آب هدیه بیاورید، اما این مثل هر بطری دیگری نیست، این بطری از آب‌های عمیق اقیانوس پر می‌شود، جایی‌که آب‌های تمیز و خالص و سرشار از مواد معدنی یافت می‌شود؛ می‌گویند این آب خواص شگفت‌آنگیزی بر بدن انسان دارد. گفتنی است بر خلاف انتظار این بطری‌های آب قیمت گزافی نداشته و با قیمتی حدود پنج دلار به فروش می‌رسند.

شکلات عقرب؛ تایلند

بلیط هواپیمای شما به مقصد تایلند است؟ شاید بد نباشد برای دوستانتان که عشق شکلاتند، چند بسته از این خوراکی را بیاورید، عقرب‌های سرخ شده با پوششی از شکلات تلخ!

درباز کن پای کانگورو؛ استرالیا

اول از همه بگوییم که این یک سوغاتی غیر قانونی نبوده و برای درست کردن آن کانگوروها را نمی‌کشند؛ این سوغاتی تحت قوانین سازمان حمایت از حیات وحش استرالیا ساخته می‌شود، در واقع کانگوروهایی که در اثر تصادفات جاده‌ای و ... کشته می‌شوند، بخش‌های مختلف بدنشان به مصارف گوناگونی می‌رسد از جمله این دربازکن‌ها که از پنجه‌های آنان ساخته می‌شود.

دستکش و کلاه از خز صاریغ؛ نیوزلند

صاریغ به گروهی از حیوانات کیسه دار گفته می‌شود که به اندازه‌ی گربه‌اند؛ در نیوزلند از خز این حیوان دستکش و کلاه می‌بافند؛ گفته می‌شود این بافتنی‌ها هم از پشم گوسفند سبک‌تر  و هم گرم‌تر است.

شمش طلا؛ امارات متحده‌ی عربی

بله! اگر به اندازه‌ی کافی پول به همراه دارید و بلیط هواپیمای شما به مقصد امارات متحده‌ی عربی است، می‌توانید برای اقوامتان شمش طلا سوغات بیاورید! شما این شمش‌های 24 عیار را حتی می‌توانید در فرودگاه دبی خریداری کنید!

سوغاتی هرچه که باشد کوچک یا بزرگ نشان از این دارد که شما در طول سفر و اوقات خوشتان به یاد کسی بوده‌اید و این می‌تواند خود بزرگترین هدیه برای دوستانتان باشد؛ یک توصیه دیگر هم برایتان داریم اگر قصد خرید سوغاتی دارید، به جای رفتن به مغازه‌های سوغاتی فروشی و توریستی خود را به کوچه پس کوچه‌های شهر بسپارید و از مغازه‌های محلی خرید کنید، هم قیمتشان مناسب‌تر خواهد بود و هم بدون شک کالاهای اصیل‌تری خواهید یافت.

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
نرگس پنج‌شنبه 27 اسفند 1394 ساعت 18:32 http://arcashop.ir

سلام
وبت عالیه
به وب منم سر بزن
اگه دوس داشتی منو لینک کن عزیزم
arcashop.ir

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.