مجله‌ی الکترونیک سفرستان

جامع‌ترین وب‌سایت فروش بلیط هواپیما و هتل

مجله‌ی الکترونیک سفرستان

جامع‌ترین وب‌سایت فروش بلیط هواپیما و هتل

نرم نرمک می رسد اینک بهار!

تا رسیدن بهار چیزی نمانده‌است و چه خجسته ‌است که آغاز دوباره‌ی طبیعت همراه با شروع سال جدید است؛ انگار توانی تازه در آدمی پدید می‌آید؛ تعطیلات سال نو بهترین زمان است تا دور از روزمرگی‌های معمول، زمانی را برای خود اختصاص دهیم. بسیاری در این زمان به سفر می‌روند. سفر شاید همیشه به معنای رفتن به مقصدی دیگر نباشد، اگر شما در این تعطیلات در محل سکونت خودتان به سر می‌برید، در همانجا هم می‌توانید سفر کنید، گاه برای مسافرت کافی است تا نگاهمان را تغییر دهیم.

سفر به کتاب‌هایی که نخوانده‌ایم

یکی از بهترین فعالیت‌ها در این زمان‌ها می‌تواند خواندن کتاب‌هایی تازه باشد،کتاب‌هایی که هنوز در قفسه‌هایمان مانده است، چه در سفر باشید چه در خانه، یک کتاب می‌تواند بهترین همراه روزهای تعطیل باشد. گاه کتاب‌ها خود می‌شوند بلیط هواپیما به مقصدهایی شگفت‌انگیز، اگر می‌خواهید جهان را از چشم دیگران تجربه کنید کافیست یکی از کتاب‌های ناخوانده‌ی خود را بخوانید. این چند کتاب پیشنهاد ما به شماست:

پاریس جشن بی‌کران، اثر همینگوی

ماجراهای‌ تن‌تن، اثر ژرژ پرسپر معروف به هرژه

پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد، اثر یوناس یونانسون

جهان در قاب فیلم‌ها

حالا که زمان کافی دارید و ذهنی آرام‌تر چه بهتر از آنکه لحظه‌هایتان را با دیدن فیلم‌های جذاب سپری کنید، تا از ورای آنها به شهرها، زمان‌ها و جهان آدم‌های دیگر سفر کنید. آثار مستند یکی از سبک‌هایی است که به واقع می‌تواند افق دید ما را بگستراند، دیدن این مستندهای شگفت انگیز را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

خاکستر و برف، گریگوری کلبرت

باراکا، ران فریک

و بدون شک مجموعه‌ی شگفت انگیز پلنت ارث(Planet Earth) که یک بلیط هواپیماست به دور دنیا!

زمانی بیشتر با خانواده با دوستان

روزها به سرعت سپری می‌شوند، چنان سریع که گاه به خود می‌آییم و می‌بینیم بیشتر زمانمان صرف کار و روزمرگی شده و آنچنان که باید با آنان که دوستشان داریم زمانمان را سپری نکرده‌ایم. در این روزهای تعطیل لحظ‌هایمان را می‌توانیم در کنار خانواده و دوستان بگذرانیم تا به شادترین لحظه‌هایمان سفر کنیم.

سفر به شهری که می‌شناسیم!

آیا تا به حال فکر کرده‌اید شهری که در آن زندگی می‌کنید را چقدر دیده‌اید؟ چقدر زندگی کرده‌اید؟ هر روز از مسیری که می‌شناسیم عبور می‌کنیم، به جاهایی آشنا می‌رویم و ... اما تا چه میزان دیدنی‌های شهرمان را دیده‌ایم؟ چقدر قاب‌هایی تازه در محیط اطرافمان کشف کرده‌ایم؟ همه‌ی ما بناهای تاریخی و گردشگری شهرمان را می‌دانیم اما خود به آنها سفر کرده‌ایم؟

اگر این تعطیلات به سفر نمی‌روید، وقت آن است که همچون مسافری غریب به شهری سفر کنید که می‌شناسیدش تا با نگاهی تازه جذابیت‌های آن را کشف کنید!

سفرستان برایتان روز‌گاری پر از سفر به تازه‌ها را آرزومنداست. نرم نرمک می‌رسد اینک بهار، خوش به حال روزگار، خوش به حال ما!

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.