مجله‌ی الکترونیک سفرستان

جامع‌ترین وب‌سایت فروش بلیط هواپیما و هتل

مجله‌ی الکترونیک سفرستان

جامع‌ترین وب‌سایت فروش بلیط هواپیما و هتل

راهنمای سفر به تایلند


اگر برای تعطیلات نوروز بلیط هواپیمایتان را به مقصد تایلند گرفته‌اید و قصد دارید تا همراه با خانواده از طبیعت بکر و زیبای این کشور لذت ببرید، این مقاله می‌تواند راهنمای سفر خوبی برایتان باشد. اگر هم تنها قصد سفر دارید و هنوز مقصد نهایی خود را برای این تعطیلات خانوادگی انتخاب نکرده‌اید، این راهنمای سفر شاید شما را متقاعد کند که به آن سری بزنید. اگر شما فرزندان خردسالی دارید، تایلند از سواحل زیبا گرفته تا شهربازی و پارک‌های ملی چشم‌نواز، انتخاب‌های گوناگونی را پیش روی شما قرار می‌دهد. 
پیاده‌روی در پارک اِراوان(Erawan Park) 

این پارک در شمال‌غرب بانکوک واقع شده و کمتر از سه ساعت با این شهر فاصله دارد. این پارک به داشتن آبشارهای شگفت‌انگیز معروف شده‌است، هفت آبشار که به دریاچه‌ای که در زیر آنها قرار دارد، می‌ریزد. اگر فرزندان خردسالی دارید که عاشق شگفتی‌های طبیعت هستند و دوست دارند از مسیری به مسیری دیگر در دل جنگل بروند و از روی سنگ‌ها و صخره‌های صاف به داخل آب سر بخورند، این پارک بدون شک باید یکی از مقاصد شما باشد. سه مسیر پیاده‌روی در این پارک وجود دارد که هر کدام بین یک تا دو کیلومتر است، همچنین در این پارک غاری قرار دارد که به همراه یک راهنما می‌توانید از آن بازدید کنید. اگر هم اهل دوچرخه‌سواری هستید، می‌توانید آن را اجاره کرده و مسیر را با رکاب زدن کوتاه‌تر کنید؛  اینجا جایی است که از دیدن آن پشیمان نخواهید شد. 

پارک‌ فیل‌ها 
یکی از بهترین مناطقی که می‌توانید حضور نزدیکی در کنار فیل‌ها را تجربه کنید. این پارک در کانچانابوری(Kanchanaburi) واقع شده و مزرعه‌ای است که در آن از فیل‌های آسیب دیده و مسن نگهداری می‌شود. شما می‌توانید کودکانتان را به این مرکز نگهداری ببرید، تا به گردانندگان آن در شست‌و شوی فیل‌ها، درست کردن غذا و غذا دادن به آنها کمک کنند؛ این می‌تواند تجربه‌ی بسیار لذت بخشی برای فرزندان شما و حتی خود شما باشد. کودکان در این پارک، حفاظت از محیط‌زیست و حیات وحش را می‌توانند تجربه کرده و بیاموزند. 

بازدید از مائه هونگ سون(Mae Hong Son) 
مائه هونگ سون با چشم‌اندازهای زیبا و روستاییان مهمان‌نواز به واقع یکی از گنجینه‌های تایلند است. روستا و فضای اطراف آن به گردشگران این امکان را می‌دهد تا همراه با فرزندانشان بتوانند از انجام فعالیت‌هایی در فضای باز لذت ببرند. 
اینجا روستاییان خانه‌های خود را برای اقامت در اختیار مسافران قرار می‌دهند، ماندن در این‌ خانه‌های روستایی می‎تواند حس اقامت در کمپ را تداعی کند. این منطقه در نزدیکی شالیزارهای برنج است، روستاییان به توریست‌ها اجازه می‌دهند تا حضور در این تجربه و کاشت و برداشت برنج را در کنار آنها انجام دهند. همچنین زنان روستایی نیز به کودکان ساختن صنایع دستی را نشان و آموزش می‌دهند. یک مرکز نگهداری از فیل‌ها نیز در همین اطراف است که به شما فرصت دیدن این موجودات را از نزدیک می‌دهد. این منطقه می‌تواند برای شما همراه با یک تجربه‌ی فرهنگی و بومی عمیق باشد که همه‌ی اعضای خانواده از آن لذت ببرند. 

جزیره‌ی پوکت 
جزیره‌ی پوکت با زیبایی‌های بکر طبیعی یکی از بهترین مقاصد برای گذران وقت در تایلند است؛ پوکت بزرگترین جزیره‌ی تایلند است و برای همه‌ی اعضای خانواده از خردسال تا بزرگسال دیدنی‌های بسیار دارد. اگر از دوستداران غواصی و وزش‌های آبی هستید با اقامت در این جزیره می‌توانید از انجام آنها لذت ببرید. علاوه بر فعالیت‌های آبی و کمی دور از ساحل شنی، با دیدن، جنگل، آبشار و رودخانه می‌توانید آرام شوید. پوکت با آب‌های شفاف و سواحل شنی کم‌نظیر یکی از بهترین مقاصد برای سفرهای خانوادگی است که شما به همراه فرزندانتان می‎توانید ساعات خوشی را در آن سپری کنید. 

سفر به بانکوک 
گشت‌و‌گذار در شهر بانکوک می‌تواند یکی از فعالیت‌های لذت‌بخش برای اعضای خانواده باشد به خصوص اگر کمی روحیه‌ی ماجراجویی داشته‌باشند.  مونوریل سواری، تاک تاک( وسیله‌ی نقلیه‌ی موتوری محلی) و قایق سواری بر روی رودخانه برای دیدن بخش‌های دیگر از شهر از آن جمله است. اگر به این شهر سفر کردید، از این مکان‌ها هم دیدن کنید: سیام دیسکاوری سنتر(Siam Discovery Center) برای پاتیناژ، موزه‌ی سه بعدی(Paradise Trick-Eye 3D) و شهربازی سیام(Siam amusement park) که در آن یک پارک آبی نیز قرار دارد. 

چیانگ مای(Chiang Mai) 
شهری در شمال تایلند که هم شلوغ است و هم آرام، این شهر گام‌هایی را در راه توسعه و پیشرفت برداشته اما همین امر موجب شده این شهر کمی شلوغ شود. در اینجا هم گزینه‌های مختلفی برای اقامت دارید و هم گزینه‌های بسیاری برای دیدن. اگر دوستدار حیات وحش هستید از پارک ملی فیل‌ها دیدن کنید که در واقع مرکز نگهداری و محافظت از فیل‌هایی است که به صورت غیرقانونی مورد استفاده قرار گرفته و آزار و اذیت می‌شدند، کودکان در این مرکز می‌توانند به بچه فیل‌ها غذا بدهند و در شست‌وشوی آنها کمک کنند. همچنین در نزدیکی این شهر رودخانه‌ای قرار دارد که می‌توانید در آن قایق سواری( رفتینگ( کنید، فعالیتی هیجان‌انگیز و به یادماندنی! یک فعالیت خاص دیگر کلاس آشپزی است، شما می‌توانید یک دوره‌ی چند روزه‌ی آشپزی تایلندی را در این مکان بگذرانید. 

پارک ملی کائو یای( Khao Yai) 
یونسکو، پارک ملی کائو یای را به عنوان یکی از شاخص‌ترین جاذبه‌های طبیعی در جنوب شرقی آسیا تعیین کرده‌است. این پارک با مساحت دو هزار کیلومتر مربع قدیمی‌ترین و چشم‌نوازترین پارک ملی تایلند است که مجموعه‌ای از آبشارها، کوه‌ها و جنگل را داراست  و از همین رو تنوع زیادی از گونه‌های گیاهی و جانوری را ایجاد کرده‌است. بهترین راه برای رسیدن به این پارک این است که خود را به پاک چونگ برسانید و از آنجا سفر خود را برنامه‌ریزی و آغاز کنید. آنجا هرآنچه نیاز دارید از غذا تا محل اقامت را می‌توانید فراهم کنید و از تجربه‌ی حضور در طبیعتی بکر لذت ببرید. 
اگر هنوز بلیط هواپیمایتان را تهیه نکرده‌اید به شما پیشنها می‌کننم دیدن تایلند را با این همه زیبایی و دیدنی‌های جذاب از دست ندهید؛ شاید سال پیش رو فرصت خوبی برای کشف این سرزمین سبز باشد.

سفرستان؛ جامع ترین وب سایت خرید آنلاین بلیط هواپیما و هتل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.