مجله‌ی الکترونیک سفرستان

جامع‌ترین وب‌سایت فروش بلیط هواپیما و هتل

مجله‌ی الکترونیک سفرستان

جامع‌ترین وب‌سایت فروش بلیط هواپیما و هتل

عجیب ترین هتلهای جهان- قسمت دوم


در جای جای این جهان هتل‌هایی قرار دارد که معماری، فضا و مکان آنها شما را شگفت‌زده خواهدکرد، برخی از آنها آنقدر عجیب و جالب توجه است که اقامت در آنها خود می‌تواند یک ماجراجویی وخاطره‌سازی باشد. هفته‌ی پیش به چند هتل عجیب و غریب سر زدیم، این هفته نیز به شما چند اقامتگاه خارق‌العاده را معرفی خواهیم‌کرد، اگر قصد سفر دارید پیش از خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل، با ما به دیدن این هتل‌ها بیایید.

مارمارا؛ آنتالیا، ترکیه

این هتل یک شاهکار مهندسی است. مارمارا در کنار دره‌ای در نزدیکی آنتالیا واقع شده‌است؛ جالب است بدانید ساختمان دو هزار و هفتصد و پنجاه تنی هتل درون یک تانک آب شناور است و همین امر موجب حرکت‌های آرامی می‌شود، معنای آن برای مهمانان هتل این است که منظره‌ی پیش روی آنها تغییر می‌کند! فکرش را بکنید شب با منظره‌ای از استخر هتل به خواب می‌روید و صبح با منظره‌ای از دریای مدیترانه بیدار می‌شوید.

اگر بلیط هواپیمای شما به مقصد آنتالیاست، شاید این هتل انتخاب هیجان‌انگیزی باشد.

مهمان‌سرای هَنگ نگا(Hang Nga)؛ ویتنام

مهمان‌سرایی که به دیوانه خانه هم معروف است، ساختمانی که انگار از میان قصه‌های پریان بیرون آمده‌است. نمای بیرونی این هتل از درختان الهام گرفته‌شده و معماری داخلی اتاق‌ها نیز تداعی‌گر حیات وحش است، مثلا اتاقی در هتل وجود دارد که به اتاق ببر معروف است.

هتل دارکوب(The Woodpecker)؛ سوئد

هتل وودپکر یا همان دارکوب در میان جنگل واقع شده، در ارتفاع 13 متری و بر روی یک درخت 130 ساله، شاید برای همین نام دارکوب را روی آن گذاشته‌اند، این هتل به وسیله‌ی سیم‌ و کابل‌هایی محکم شده و برای رسیدن به آن باید از یک نردبان طنابی بالا روید. این هتل ایده و رویای یک هنرمند به نام میکائیل گنبرگ است. اگر قصد سفر به این هتل را دارید باید بگوییم که تنها از ماه آوریل تا اکتبر پذیرای مهمان است، پس بهتر است از همین الان به فکر تهیه بلیط هواپیما و رزرو اتاقتان باشید.

بیواکو جرواسوتی(Bivaco Gervasuti)؛ مون بلان، ایتالیا

این کابین کپسول مانند در کوه مون بلان به یاد کوهنورد معروف، بیواکو جرواسوتی نام‌گذاری شده‌است؛ البته این اقامتگاه کوهستانی تنها برای کسانی در دسترس است که جسارت و توانایی لازم برای صعود به مون بلان را دارند. بهترین فصل برای لذت بردن از این تجربه‌ی هیجان‌انگیز، تابستان است.

هتلکاک‌اسلوتانِن(Kakslauttanen) فنلاند

این هتل خانه‌های اسکیمویی با سقفی شیشه‌ای است، که با اقامت در آنها می‌توانید شفق قطبی و آسمان پرستاره‌ی شب را مشاهده کنید. اما این هتل تنها در زمان پدیده‌ی شفق قطبی یعنی از هفته‌ی سوم اوت تا آخر آوریل باز است، پس برای اقامت در این خانه‌های سقف شیشه‌ای بلیط هواپیمای خود را در این زمان باید تهیه کنید.

مهمان‌سرای چکمه؛ تاسمان، نیوزیلند

شاید قصه‌های کودکی الهام‌بخش استیو و جودی برای طراحی این اقامتگاه بوده‌است؛ این هتل در سال 2001 گشوده شد، انحنای دیوارها و سقف‌ها نشان از دقت و توجه زیاد برای ساخت این هتل و شبیه کردن هرچه بیشتر آن به یک لنگه کفش است.

دژ پورتسموث؛ انگلستان

این قلعه‌ی میان آب در بین سال‌های 1867 تا 1880 برای دفاع از پورتسموث در مقابل حملات ناپلئون سوم ساخته شد. این دژ اکنون بدل به هتلی چند ستاره با 22 اتاق، یک پنت‌هاوس لوکس و امکانات رفاهی دیگر شده‌است. شاید اقامت در میان آب‌ها خالی از لطف نباشد.

هتل یخی؛ یوکاس یروی، سوئد

شاید با شنیدن این اسم هم آدم احساس سرما کند، دیگر چه رسد به اقامت! اما اگر اهل تجربه‌های خاص هستید به شما توصیه می‌کنم یک بلیط هواپیما به مقصد سوئد بگیرید و خود را به شمال این کشور رسانده و در این هتل عجیب اقامت کنید. 20 سال پیش اولین هتل یخی جهان در این منطقه افتتاح شد. جالب است که هر سال سوئیت‌های این هتل بازسازی می‌شوند، دلیل آن این است که هر نوامبر قطعات یخ از رودخانه‌ی یخی تورنر آورده شده و با برف ترکیب شده و این هتل را با آنها باز طراحی می‌کنند.

هتل مانتا؛ جزیره‌ی پمبا تانزانیا

تصور کنید، صبح در اتاق هتلتان از خواب بیدار می‌شوید و به پنجره نگاهی می‌اندازید و هشت‌ پایی را می‌بینید که با خوشحالی و شناکنان از جلوی چشمان شما عبور می‌کند؛ این سکانسی از یک فیلم علمی- تخیلی نیست، این تجربه‌ای است که با اقامت در هتل مانتا می‌توانید به دست آورید؛ این هتل، اتاق زیر آبی دارد که با اقامت در آن شما می‌توانید ماهی‌های زیبای موجود در اقیانوس را ببینید. همچنین معماری این هتل نیز جالب توجه است، سقف این هتل مکان بسیار مناسبی برای شیرجه زدن در آب است.

هتل صخره‌ای لاله کندوان؛ تبریز، ایران

تعداد هتل‌های صخره‌ای در جهان زیاد نیست، یکی از زیباترین آنها هتل لاله کندوان است، این هتل که در طراحی از معماری طبیعی و منحصر به فرد صخره‌ای بهره برده، در روستای تاریخی کندوان و در منطقه‌ی ‌محافظت شده‌ی زیست محیطی واقع شده‌است. این هتل تنها هتل صخره‌ای ایران است.

بسیاری از این هتل‌ها در مقاصدی هستند که سفر به آنها چندان دشوار نیست، کافی است تصمیم بگیرید، پس خود را از دیدن این سازه‌های بی‌بدیل محروم نکنید!

 برای دیدن عکسهای این هتلهای شگفت انگیز به سایت سفرستان مراجعه کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.